مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان در سراسر گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 19:01
گرگان-همزمان با فرارسیدن دومین شب از لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی(ع)، مراسم معنوی احیا و شب‌زنده‌داری امشب با حضور گسترده مردم مؤمن و روزه‌دار در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی قدر، آیین معنوی احیای این شب پرفضیلت امشب در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهرها و روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی، مؤمنان و روزه‌داران با حضور در اماکن مذهبی به اقامه نماز، قرائت دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن، استغفار و طلب آمرزش الهی می‌پردازند و یاد و خاطره شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را گرامی می‌دارند.

شب بیست‌ویکم رمضان یکی از مهم‌ترین شب‌های قدر در میان مسلمانان به‌ویژه شیعیان است که با شب شهادت امام علی(ع) نیز همزمان بوده و هر ساله با مراسم احیا، دعا و نیایش همراه است.

همچنین در شهرهای مختلف استان گلستان از جمله گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، کردکوی و بندرترکمن، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله سخنرانی مذهبی، مداحی و مراسم سوگواری برای شهادت مولای متقیان برگزار خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.