آبفا: کیفیت آب شرب پایتخت در مطلوب‌ترین شرایط است؛ شایعات صحت ندارد

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 13:46
تهران- شرکت آبفای استان تهران با رد شایعات آلودگی آب پایتخت اعلام کرد: کیفیت آب شرب در مطلوب‌ترین شرایط قرار دارد و هیچ آلاینده‌ای وارد شبکه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای به ابهامات ایجاد شده درباره کیفیت آب شرب پایتخت پاسخ داد و هرگونه آلودگی در این زمینه را تکذیب کرد.

در پی وقوع حادثه برای یکی از مخازن نفتی در منطقه جنوب پایتخت در روز جمعه (۱۶ اسفند ماه) و متعاقب آن انتشار ستون دود در فضای شهر، شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تأثیر این رویداد بر منابع آبی تهران مطرح شد.

شرکت آبفای استان تهران در واکنش به این شایعات اعلام کرد: تمامی تأسیسات تولید، انتقال و ذخیره آب شرب در سطح استان کاملاً سرپوشیده، ایزوله و در برابر هرگونه عامل خارجی ایمن‌سازی شده‌اند. بر اساس آخرین پایش‌های صورت‌گرفته از کیفیت آب در خروجی تصفیه‌خانه‌های تهران و نقاط مختلف شبکه توزیع، هیچ گونه اثرپذیری یا ورود آلاینده‌ای به آب شرب مشاهده نشده است.

این شرکت با تأکید بر پایداری کیفیت آب آشامیدنی شهروندان تهرانی، افزود: وضعیت کیفی آب در شرایط استاندارد و کاملاً مطلوب قرار دارد و شهروندان می‌توانند با اطمینان کامل از آب شرب استفاده کنند، تیم‌های کارشناسی نیز به‌صورت شبانه‌روزی در حال نمونه‌برداری و کنترل کیفیت آب هستند تا پایداری این اطمینان خاطر حفظ شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.