اطلاعیه آبفای تهران درباره احتمال آلودگی تاسیسات آب

عصر ایران سه شنبه 19 اسفند 1404 - 11:56
حمله به مخازن نفتی در چند نقطه از شهر تهران موجب آتش‌سوزی گسترده و انتشار دود غلیظ در سطح شهر شد؛ آلودگی‌ای که به گفته کارشناسان محیط‌زیست از شدیدترین موارد ثبت‌شده در پایتخت بوده است.

در پی حمله هوایی به مخازن نفتی تهران در ۱۶ اسفند ۱۴۰۴ و انتشار دود گسترده در آسمان پایتخت، نگرانی‌هایی درباره احتمال آلودگی آب شرب تهران در میان شهروندان مطرح شد؛ با این حال مسئولان شهری و شرکت آب و فاضلاب این موضوع را رد کردند.

به گزارش‌ العالم، حمله به مخازن نفتی در چند نقطه از شهر تهران موجب آتش‌سوزی گسترده و انتشار دود غلیظ در سطح شهر شد؛ آلودگی‌ای که به گفته کارشناسان محیط‌زیست از شدیدترین موارد ثبت‌شده در پایتخت بوده است.

در همین حال، انتشار اطلاعیه شماره ۷ سازمان پدافند غیرعامل کشور که در آن از شهروندان خواسته شده بود از مصرف آب چاه‌های روباز در مناطق نزدیک به محل انفجار خودداری کنند، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال آلودگی آب شرب تهران ایجاد کرد.

با این حال، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی ایجادشده ناشی از ذرات کربنی بوده و آلودگی اسیدی در این حادثه گزارش نشده است؛ بنابراین هیچ گزارشی از آلودگی آب تهران دریافت نشده است.

همچنین بهنام بخشی سخنگوی آبفای استان تهران تأکید کرد تأسیسات و مخازن آب به‌صورت کامل پوشیده و ایمن هستند و نتایج آزمایش‌های انجام‌شده در خروجی تصفیه‌خانه‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه آلودگی یا آلایندگی به آب شرب پایتخت اضافه نشده و کیفیت آب در شرایط مطلوب قرار دارد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.