۶۳۰۰ تن محصولات باغی طی یک هفته از مازندران صادر شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 اسفند 1404 - 22:35
ساری- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از استمرار روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، بیش از ۶۳۰۰ تن محصولات باغی صادر شد.

اسدالله تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر از استمرار روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی استان در ایام جنگ خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، بیش از ۶۳۰۰ تن محصولات باغی از مازندران صادر و ۱۶۳ هزار تن نهاده و کالاهای اساسی کشاورزی از گمرکات استان ترخیص شده است.

وی اظهار کرد: با وجود شرایط جنگی، فعالیت‌های تجاری حوزه کشاورزی در استان مازندران بدون وقفه ادامه داشته و روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی از طریق بنادر و گمرکات استان برقرار است.

وی افزود: در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، ۳۰۲ محموله محصولات باغی به وزن حدود ۶۳۰۰ تن از استان به بازارهای هدف صادر شده که عمده این محصولات شامل کیوی و پرتقال بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره واردات کالاهای مورد نیاز بخش کشاورزی نیز گفت: طی این مدت ۱۶۳ هزار و ۸۵۴ تن کالا شامل گندم، جو، ذرت و پنبه به همراه ۵۷ مترمکعب چوب از طریق گمرکات استان ترخیص شده است.

تیموری‌یانسری همچنین از تخلیه حجم قابل توجهی از نهاده‌های دامی در بنادر استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۷۶ هزار و ۷۹۹ تن نهاده دامی شامل ذرت و جو در بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار تخلیه شده است.

وی تأکید کرد: روند تأمین، واردات و صادرات محصولات کشاورزی استان با هدف پشتیبانی از تولید و تأمین نیاز بازار همچنان با جدیت در حال انجام است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.