آمریکا استفاده از پایگاه‌های انگلیس علیه ایران را آغاز کرد

مشرق نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 19:46
وزارت دفاع انگلیس تأیید کرد که نیروهای آمریکایی استفاده از پایگاه‌های این کشور را برای انجام عملیات علیه ایران آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق؛ وزارت دفاع بریتانیا امروز اعلام کرد که آمریکا استفاده از پایگاه‌های نظامی این کشور را با هدف «جلوگیری از شلیک موشک‌ از سوی ایران در منطقه» آغاز کرده است.

طبق گزارش‌ها، بریتانیا همچنین جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به پایگاه‌هایی در قطر، اردن و قبرس اعزام کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس کر استارمر که ابتدا به دلیل امتناع از نقش‌آفرینی در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، ترامپ را عصبانی کرده بود، بعداً با درخواست واشنگتن برای استفاده از دو پایگاه نظامی انگلیس برای آنچه اهداف «دفاعی مشخص و محدود» ادعا شده، موافقت کرد.

این پایگاه‌ها عبارتند از پایگاه «فیرفورد» در گلاسترشر در غرب انگلیس و پایگاه مشترک انگلیس و آمریکا «دیه‌گو گارسیا» در جزایر چاگوس واقع در اقیانوس هند.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه امروز از فرود یک بمب‌افکن بی-۱ لنسر نیروی هوایی آمریکا در پایگاه فیرفورد خبر داد. یک هواپیمای سی-۵ گلکسی آمریکا هم در باند این پایگاه دیده شده است؛ این در حالی است که معترضان ضدجنگ در بیرون از این پایگاه تجمع کرده بودند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.