دستگیری سارق مأمورنما | عاشق پژو ۲۰۶ هستم

همشهری آنلاین شنبه 16 اسفند 1404 - 10:55
پسر جوانی که به همراه همدستش در پرونده سرقت خودروهای ۲۰۶ دستگیر شده بود، گفت که برای تفریح این کار را انجام می‌داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، چندی قبل مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت خودروی پژو ۲۰۶ خود خبر داد و گفت: سوار ماشینم در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان ۲ مرد جوان راه را بر من سد کردند. آنها بیسیم داشتند و یکی از آنها مدعی شد که مأمور مبارزه با مواد مخدر است و گفت به آنها اعلام شده که من مواد حمل می‌کنم.

وی ادامه داد: هر چقدر به آنها گفتم که من حتی سیگار هم نمی‌کشم، قبول نکردند و گفتند باید همراهشان بروم. من هم به ناچار قبول کردم و دو مرد جوان سوار بر خودروام شدند. در بین راه و در محلی خلوت از من خواستند توقف کنم و با تهدید مرا از خودروام بیرون انداخته و خودرو را به سرقت بردند.

با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و در ادامه کارآگاهان با شکایت های مشابه دیگری هم مواجه شدند.

شکایت یک مهندس جوان و دستگیری سارقان

کارآگاهان در حال تحقیق برای دستگیری سارقان ۲۰۶ بودند که مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و سرنخ اصلی را در اختیار مأموران قرار داد: سوار بر خودروام بودم که ۲ مرد جوان خودروام را متوقف کرده و با عنوان مأمور سوار خودروام شدند. در مسیر به آنها مشکوک شدم و زمانی که از من خواستند توقف کنم، بلافاصله در را باز کرده و سوییچ ماشین را برداشته و فرار کردم.

با مشخصاتی که مهندس جوان از سارقان در اختیار مأموران قرار داد ،بلافاصله طرح مهار اجرا شد ‌و مأموران با ۲ مرد با مشخصات سارقان مواجه شده و آنها را دستگیر کردند. وقتی متهمان با شاکی‌ها رو به رو شدند به ناچار لب به اعتراف باز کردند.

سرقت برای تفریح

ساسان که به همراه همکلاسی سابقش سناریوی سرقت‌ها را رقم زده بود، درباره انگیزه خود از سرقت‌ها گفت: ما فقط برای تفریح سرقت می‌کردیم.

با خودروهای سرقتی چه می‌کردید؟ تفریح و گشت و گذار و مسافرت می‌رفتیم. ۲ بار شمال، یک بار کاشان و یک بار هم کردان رفتیم. وقتی بنزین خودروها تمام می‌شد، آنها را در کنار خیابان رها می‌کردیم.

چرا شگرد مأمور قلابی را اجرا می کردید؟ به خاطر اینکه راننده‌ها را بترسانیم، خودمان را مأمور معرفی می‌کردیم و راننده‌ها هم باور می‌کردند. اما راننده آخری باهوش بود و سوییچ را از روی ماشین برداشت و نتوانستیم سرقت کنیم.

چرا فقط ۲۰۶ سرقت می‌کردید؟ من عاشق ۲۰۶ هستم به همین دلیل تنها خودروهایی که سرقت کردیم، ۲۰۶ بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.