جماعت بازیچه استعمار نشوید

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 19:28
کسانی که از شهادت رهبر حکیم ایران و حمله تجاوزگرایانه دشمن خارجی به وطنمان خوشحالند نشانی از آن است که بازیچه استعمار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن یادگاری، هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس حوزه رسانه و بازی‌های رایانه‌ای در یادداشتی به حوادث اخیر واکنش نشان داد و گفت: هلهله جماعتی قلیل که همزبان و بی‌وطن‌اند، آن هم از شهادت رهبر حکیم ایران و حمله به ایران عزیزمان، نشانی است که نمی‌دانند بازیچه استعمارند.

شاید حتی معنای استعمار هم نمی‌دانند. قصه استعمار یک چرخه است، از به بازی گرفتن یک ملت و نابودی باورهای راستینشان.

انگلیسی‌ها چنان با رادیو لندن سابق(بی بی سی) رضاشاه را بد و دیکتاتور جلوه داده بودند که وقتی رفت جماعتی(نه مردم) به استقبال ارتشیان استعمار رفتند. بعد تیتر زدند ایرانیان به استقبال ارتشیان برتانیای کبیر آمدند.

بعد چه شد؟ ۳تا۴میلیون نفر کشته از قحطی و بی‌غذایی آسیب ایران بود از جنگ جهانی دوم که به ما هیچ ربطی نداشت. جنگ جهانی اول در زمان قاجار هم آن‌قدر در قحطی نگه داشتنمان که آمار ۹میلیون کشته را رسما اعلام کردند.

بعد چه شد؟ شد بدترین توافق امتیازدهی در تاریخ ایران به نام ۱۹۱۹، بدتر از ترکمانچای و گلستان. بعدهم سقوط قاجار و آوردن دیکتاتوری رضاشاه. استعمار روی این چرخه می‌چرخد و تکرار می‌کند ماجرا را.

همین رسانه‌های آمریکا، شاه را دیکتاتور خونخوار نامیدند و سال۵۷ راهش ندادند به آمریکا برود. به جزیره‌ای ناشناس در پاناما رفت.

من فقط نگران جماعت بازیچه استعمارم،و الا قلب‌های مومنان قرن‌هاست قوی‌تر و محکم‌تر و عاقل‌تر شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.