ماجرای ناوچه دنا و تقصیر سریلانکا

همشهری آنلاین پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 15:51
ماجرای حمله به ناوچه ایرانی «دنا» هنوز هم حاشیه‌های زیادی دارد و حالا داخل پارلمان سریلانکا هم بحثش بالا گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش‌ها، این ناوچه که در نزدیکی بندر گاله بوده، حدود ۱۱ ساعت در دریا منتظر مجوز پهلو گرفتن می‌مونه؛ اما مقامات بندر در این مدت پاسخی نمی‌دن.

همین موضوع باعث شده یکی از نماینده‌های مخالف دولت در پارلمان سریلانکا سؤال جدی مطرح کنه: چرا باید یک کشتی ۱۱ ساعت پشت درِ بندر معطل بمونه؟

او حتی ادعا کرده که بعد از همین ۱۱ ساعت، اطلاعات مربوط به موقعیت کشتی به ارتش آمریکا رسیده و بعد از اون یک زیردریایی آمریکایی که گفته می‌شه از خلیج فارس حرکت کرده بوده، به این ناوچه حمله کرده.

این نماینده در جلسه پارلمان از دولت پرسیده که اگر سریلانکا عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی دریاییه، چرا به این کشتی اجازه ورود به بندر داده نشده؟

از طرف دیگه، در واکنش به این حادثه، عباس عراقچی هم گفته آمریکا این بار در دریا و در فاصله حدود دو هزار مایل از سواحل ایران یک فاجعه رقم زده. به گفته او، ناوچه «دنا» که مهمان نیروی دریایی هند بوده و حدود ۱۳۰ خدمه داشته، در آب‌های بین‌المللی و بدون هیچ هشداری هدف قرار گرفته.

به گفته عراقچی، آمریکا بابت این اقدامی که انجام داده، از سابقه‌ای که ایجاد کرده، به‌شدت پشیمان خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.