ناوچه دنا بعد از اعلام وضعیت اضطراری در اقیانوس هند غرق شد

نامه نیوز چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 16:19
جاکارتاپست نوشت:یک کشتی ایرانی در آب‌های سریلانکا غرق شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع خبری و مقامات سریلانکا گزارش دادند: یک کشتی ایرانی امروز چهارشنبه در آب‌های سریلانکا غرق شده و تعداد زیادی از سرنشینان آن مفقود و مجروح شده اند.

 ویجیتا هارات وزیر امور خارجه سریلانکا، به رویترز  گفت: کشورش ۳۲ خدمه ایرانی را که در وضعیت بحرانی بودند نجات داده و به بیمارستان منتقل کرده است.

این کشتی ایرانی روز چهارشنبه در خارج از آب‌های سرزمینی سریلانکا غرق شد و هنوز اطلاعات دقیقی درباره علت حادثه منتشر نشده است. هارات به پارلمان سریلانکا گفت که خدمه زخمی به بیمارستانی در جنوب جزیره منتقل شده‌اند. این کشتی تعداد زیادی خدمه داشت و در سپیده‌دم یک پیام اضطراری صادر کرده بود.

وزارت دفاع سریلانکا اعلام کرد که عملیات جست‌وجو برای یافتن سایر اعضای خدمه ادامه دارد. کشتی حدود ۴۰ کیلومتر جنوب جزیره غرق شد و مقامات سریلانکا تاکید کردند که تمام تلاش‌ها برای یافتن خدمه مفقود ادامه دارد.

هارات افزود که دو شناور نیروی دریایی سریلانکا و یک هواپیما برای عملیات نجات اعزام شده‌اند، بدون آنکه جزئیات علت غرق شدن کشتی مشخص باشد.

سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا، بودیکا سامپات، گفت: عملیات نجات مطابق با تعهدات بین‌المللی این کشور در حوزه دریایی انجام شده و ۳۲ خدمه ایرانی به بیمارستان اصلی شهر گاله، در ۱۱۵ کیلومتری جنوب کلمبو منتقل شدند. او افزود: «ما به پیام اضطراری پاسخ دادیم، زیرا این منطقه در محدوده جست‌وجو و نجات دریایی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است.»

رویترز نیز در این زمینه در خبری مدعی شد: منابعی در نیروی دریایی و وزارت دفاع سریلانکا اعلام کردند که احتمالا این کشتی هدف حمله قرار گرفته است.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.