بیش از ۱۰ نفتکش در تنگه هرمز مورد اصابت قرار گرفت

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 07:57
معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت: در پی اعلام وضع «منع تردد» در تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۰ نفتکش مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد اکبرزاده، معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه طی سخنرانی در مراسم تشییع پیکر شهیدان نیروی دریایی سپاه، سید رضا ابراهیمی (جویبار) و محمد دهقان (ساری) در بابلسر اظهار داشت: پیامی از سوی نیروی دریایی مقتدر سپاه به شبکه شناوری دنیا مبنی بر اینکه از ابتدا تا انتهای تنگه هرمز تحت شرایط جنگی قرار دارد و احتمال هرگونه آسیب به شناورها از سوی موشک یا پهپادهای سرگردان وجود دارد مخابره شده است؛ لذا شناورها نباید در این محدوده عبور کنند.

وی افزود: باتوجه به هشدارهای مکرر نیروی دریایی سپاه مبنی بر ناامن بودن تنگه هرمز، تاکنون بیش از ۱۰ نفتکش که به این هشدارها توجه نکرده‌اند مورد اصابت پرتابه‌های مختلف قرار گرفته و در آتش سوخته‌اند.

گفتنی است این اقدام مهم و راهبردی جمهوری اسلامی موجب گران شدن قیمت نفت در جهان شد و تاثیری بی‌سابقه بر اقتصاد کشورهای مختلف خصوصا آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا گذاشته است به گونه‌ای که کارشناسان حوزه انرژی اظهار کردند اگر این روند ۳ هفته ادامه پیدا کند، اقتصاد دنیا دچار بحران‌های شدیدی خواهد شد.

اکبرزاده همچنین بیان داشت: همانطور که واضح است همواره ایران با سیاست تنش‌زدایی، بدنبال ایجاد امنیت و آرامش در خلیج فارس، منطقه و جهان بوده است، اما حماقت‌های ترامپ و نتانیاهو با آغاز این جنگ موجب این ناآرامی در منطقه و برهم زدن اوضاع اقتصاد جهان شده است.

وی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر محدوده تنگه هرمز تحت اشراف کامل نیروی دریایی جمهوری اسلامی می‌باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.