گروسی: هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد

الف چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 07:17
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه اعلام کرد این نهاد تاکنون هیچ سلاح هسته‌ای در ایران کشف نکرده است.

به گزارش ایسنا، گروسی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که در گزارش‌هایش درباره برنامه هسته‌ای ایران به طور بسیار روشن و مداوم گفته‌ است که هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد.

وی با این حال مدعی شد که «ذخایر قابل‌توجه اورانیوم» با غنای بالا و همچنین «امتناع از اعطای دسترسی کامل به بازرسان» آژانس اتمی، نگرانی‌های جدی را برای این سازمان ایجاد می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که به همین دلیل در گزارش‌های پیشین تاکید شده بود تا زمانی که تهران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده همکاری نکند، آژانس «نخواهد توانست تایید کند که برنامه هسته‌ای ایران ماهیتی منحصرا صلح‌آمیز دارد.»

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.