نگرانی روس اتم از تهدیدات احتمالی برای نیروگاه بوشهر

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
پس از آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات هوایی متجاوزانه خود علیه ایران را صبح روز شنبه آغاز کردند، رئیس شرکت دولتی روس اتم با تائید ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر تا به امروز، نسبت به تهدیدات احتمالی برای این تاسیسات هشدار داد.  
مدیرعامل روس اتم با ابراز نگرانی نسبت به خطرات احتمالی برای نیروگاه بوشهر گفت که بخشی از پرسنل روسی نیروگاه از ایران خارج شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، پس از آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات هوایی متجاوزانه خود علیه ایران را صبح روز شنبه آغاز کردند، رئیس شرکت دولتی روس اتم با تائید ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر تا به امروز، نسبت به تهدیدات احتمالی برای این تاسیسات هشدار داد.  
 
«الکسی لیخاچف» مدیرعامل روس اتم امروز (سه‌شنبه) گفت که نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران در نتیجه تشدید درگیری‌ها در معرض تهدید قرار دارد و این تهدید رو به افزایش است.
 
وی با تاکید بر اینکه خود نیروگاه هدف قرار نگرفته است، افزود: قطعاً تهدیدی برای این نیروگاه وجود دارد. صدای انفجارها از کیلومترها دورتر شنیده می‌شود.
 
شرکت روس‌اتم ‌پیشتر روز شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ نفر از جمله فرزندان کارمندان و کارکنان غیرضروری روس در نیروگاه را از ایران خارج کرده است، اما سایر پرسنل در این نیروگاه باقی مانده‌اند.
 
بنا بر گزارش ریانووستی، لیخاچف خاطرنشان کرد که مرحله بعدی تخلیه شامل ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از نیروگاه بوشهر زمانی که شرایط فراهم باشد، انجام خواهد شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.