حمله تند نماینده کنگره به ترامپ: بودجه مردم خرج جنگ در خاورمیانه می شود

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: شهروندان ما انتظار دارند دولت بر بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه‌های زندگی تمرکز کند، نه اینکه کشور را وارد «یک جنگ بی‌پایان دیگر در آسیای غربی» کند.
رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت ترامپ اعلام کرد که میلیاردها دلار از منابع کشور صرف عملیات نظامی شده، در حالی که شهروندان با فشار تورم و هزینه‌های بالای زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
به گزارش ایرنا، حکیم جفریز در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد که دولت جنایتکار ترامپ «هیچ توجیهی» برای حملات خود ارائه نکرده است.
 
وی با بیان اینکه قصد شرکت در یک نشست محرمانه موسوم به «گروه ۸» دارد، افزود: به دنبال دریافت اطلاعاتی است که نشان دهد تهدیدی فوری علیه ایالات متحده وجود داشته است.
 
جفریز ادامه داد: دولت این اطلاعات را به مردم آمریکا بدهکار است.
 
رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اظهار داشت: شهروندان ما انتظار دارند دولت بر بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه‌های زندگی تمرکز کند، نه اینکه کشور را وارد «یک جنگ بی‌پایان دیگر در آسیای غربی» کند.
 
وی با اشاره به هزینه‌های نظامی، افزود: «این دولت به نحوی منابع و میلیاردها دلار برای بمب پیدا کرده است اما نمی‌تواند پولی برای کاهش هزینه‌های بالای زندگی در آمریکا پیدا کند.»
 
جفریز همچنین با استناد به ماده اول قانون اساسی آمریکا، اختیار رئیس‌جمهور برای آغاز جنگ را زیر سوال برد و تاکید کرد اعلام جنگ در صلاحیت کنگره است.
 
وی هشدار داد: بنیان‌گذاران آمریکا از تمرکز قدرت در دست یک فرد برای ورود به جنگ‌های غیرضروری نگران بودند.
 
به گفته این نماینده، قانونگذاران در واکنش به این تحولات، قطعنامه اختیارات جنگی را به رأی خواهند گذاشت.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.