سخنگوی وزارت خارجه: هیچ مذاکره ای با طرف آمریکایی نداشته ایم

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:13
ما مذاکره را آزمودیم؛ هم من و هم وزیر امور خارجه و سایر مسوولان به این مساله اشاره کردند که اتفاقا همزمان که پشت مذاکره بودیم به دوستان نظامی گفتیم باید امروز دست هایتان گرم تر برای دفاع باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با رد هر گونه مذاکراه با طرف آمریکای اعلام کرد: امروز همه در ایران فقط متمرکز بر دفاع هستند.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل بقایی» در اولین نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی مقیم تهران که در دبستانی در خیابان ایران که در حملات روز اول امریکا و رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید، با بیان اینکه «ما همه عزادار و اندوهگین هستیم و بغض داریم اما این بغض را نگه می داریم گفت: در این مرحله آنچه مهم است دفاع از مام میهن است که ظالمانه و بی هیچ دلیلی مورد تعرض شرورترین افراد قرار گرفته است، ما شاهد تقابل خیر و شر هستیم. 

وی افزود: آنچه امروز اتفاق می افتد نتیجه بی عملی جامعه جهانی است که نسل کشی، جنایت و تجاوز علیه کشورهای همسایه را دید و فریاد نزد. بارها گفتیم اگر اقدام نکنند این آتش و یاغی گری دامن همه را می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از این نشست در پاسخ به اینکه با وجود جنگ و درگیری شدید آیا دری برای مذاکرات با طرف آمریکایی می تواند باز باشد؟ با تاکید بر اینکه «الان همه در ایران متمرکز بر دفاع هستند» اظهار کرد: ما مذاکره را آزمودیم؛ هم من و هم وزیر امور خارجه و سایر مسوولان به این مساله اشاره کردند که اتفاقا همزمان که پشت مذاکره بودیم به دوستان نظامی گفتیم باید امروز دست هایتان گرم تر برای دفاع باشد، بنابراین از یک جهت کسی غافلگیر نشد و با وجود شهادت فرمانده کل قوا فقط چند ساعت طول کشید که ایران واکنش نشان دهد و روسیاهی برای کسانی ماند که مدعی دیپلماسی بودند.

وی افزود: آنها در برابر منطق ایرانیان کم آوردند و در نهایت بعد از تحریم و تهدید وقتی دیدند ایرانیان تسلیم نمی شوند به زور روی آوردند. بنابراین تکرار می کنم همه توان و ظرفیت ما امروز بر روی دفاع از  خودمان متمرکز است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.