آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود درباره فعالیتهای هستهای ایران اعلام کرد که این نهاد هنوز به هیچ یک از ۴ تاسیسات غنیسازی اورانیوم اعلامشده ایران دسترسی ندارد.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که رونوشتی از آن در رسانهها درز یافته است، مدعی شد که به دلیل دسترسی نداشتن به تاسیسات غنیسازی اورانیوم اعلامشده در ایران نمی تواند تایید کند که فرایند غنیسازی در ایران به کلی به تعلیق درآمده است.
به گزارش عصر ایران؛ آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گزارش خود مدعی شد: ذخیره اورانیوم غنیشده ایران تا ۱۳ ژوئن ۹۸۷۴.۹ کیلوگرم (حدود یک تن) برآورد میشود.
گزارش آژانس: از موقعیت تأسیسات غنیسازی اورانیوم بی خبریم
بخشهایی از گزارش آژانس بینالمللی انرژی اتمی که امروز منتشر کرد به نقل از انتخاب به شرح زیر است:
- ذخیره اورانیوم غنیشده ایران تا ۱۳ ژوئن به ۹۸۷۴.۹ کیلوگرم برآورد میشود.
- عدم توانایی ما در راستی آزمایی ذخایر اورانیوم غنیشده ایران موجب نگرانیها شده است.
- ما از موقعیت تأسیسات غنیسازی اورانیوم که ایران در اصفهان اعلام کرده، اطلاعی نداریم.
- ما نمیدانیم آیا تأسیسات در اصفهان حاوی مواد هستهای است یا در حال فعالیت است.
- مهم است که فعالیتهای راستیآزمایی در ایران بدون تأخیر بیشتر انجام شود.
- ایران اورانیوم با غنای بالا را در یک مکان زیرزمینی ذخیره کرده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.