به دنبال اظهارنظر امیرحسین ثابتی درباره اینکه دلش برای تریبونی تنگ شده که با یک نطق یک مدیر پتروشیمی برکنار میشود، محسن بیگلربیگی در متنی با افشای پشت پرده استعفای خود تاکید کرد که دو روز قبل از نطق او با خواهش وزیر نفت استعفا داده و از نماینده تهران پرسید چرا برای گم شدن میلیارد دلار فروش نفت توسط همفکرانش رگ گردنش باد نکرد؟
محسن بیگلربیگی در متنی خطاب به ثابتی نوشت:
نطق شما باعث استعفا من نشد از خود قهرمان نسازید. بنده دو روز قبل از نطق شما با خواهش وزیر نفت از من که سه تن - از نمایندگان موسوم به جبهه پایداری در جلسهای به ایشان گفته بودند اگر بیگلربیگی باشد در جلسه سؤال در مورد ناترازی به تو کارت زرد خواهیم داد و ما تعدادمان ۳۰ نفر است، سه استعفا را تقدیم آقای شریعتمداری کردم تنها به دلیل آنکه در روزهای پایان سال بود و نمیخواستم از سوی من مدیریت انرژی کشور به مخاطره بیافتد.
شما پس از دیدن استعفای من از پاسخ وزیر نفت به سؤالات ناترازی انرژی قانع شدید و شما پس از خروج وزیر نفت از صحن مجلس تریبون را روشن کردید و آن نطق تاریخیتان را انجام دادید
پس روغن ریخته را وقف حضرت عباس نکنید.
ضمناً یک تفاوت بین من و شما وجود دارد؛ آن هم فهم ما در منافع ملی است. شما حق دارید عصبانی باشید زیرا بنده و مردم ایران نگذاشتبم کاندیدای مورد حمایت شما بر مسند ریاست جمهوری بنشیند و شما که خود را حتی جای دختر ایشان فرض مینمودید و برایش به تلویزیون آمدید، سودای سخنگویی و مسئول دفتری ریاست جمهوری را از شما گرفتیم.
شما را ارجاع میدهم به سخنان رهبر شهید انقلاب که در جمع نمایندگان متذکر شدند تربیون مجلس مقدس است، از شغل قبلی خود فاصله بگیرید. اگر برای من آن پستها مهم بود تا همین امروز هم به کارم ادامه میدادم اما برخلاف شما برایم ایران مهم است.
نکته دیگر اینکه چرا رگ گردنتان برای گم شدن میلیاردها دلار فروش نفت توسط همفکرانتان در وزارت نفت یاد نکرد؟
هر چند آن وزیر با خیال خام آنکه با استعفای من صندلیاش را حفظ خواهد کرد مجبور شد تمام یاران دکتر پزشکیان را از وزارت نفت حذف کند. اما ما همچنان پای رئیس جمهور ایستادهایم.
