به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با محکوم کردن توافق ننگین اخیر میان دولت غربگرای بیروت و صهیونیستها در آمریکا گفت: بیانیه صادر شده توسط چارچوب به اصطلاح سه جانبه در واشنگتن، شامل آمریکا، اسرائیل و لبنان، تحریف حقایق و مفاهیم را عیان می سازد؛ به ویژه در مورد مقاومت مشروع، حقوق و نقش ملی آن، و همچنین در مورد کسانی که تهدیدی واقعی و قانونی برای حاکمیت لبنان هستند. این بیانیه عامدانه حقیقت را وارونه جلوه میدهد و با قصد قبلی اعمال ممنوعه و نکوهیده را اتخاذ و مرتکب میشود.
وی افزود: این بیانیه همچنین نشان دهنده تسلیم کامل مقامات لبنانی در برابر آمریکا و همدستی آنها با دشمن صهیونیستی علیه مردم خود است، مردمی که عمیقاً در سرزمین خود ریشه دارند، اشغالگری اسرائیل را رد میکنند و ثابت قدم، فداکار و از تسلیم شدن یا تسلیم شدن امتناع میکنند.
محمد رعد تاکید کرد: موضع مقامات لبنانی، همانطور که در بیانیه بیان شده است، فراتر از شرم، ننگ و شرارت صرف است. این به معنای خیانت به حاکمیت لبنان، حقوق و منافع مردم لبنان، عزت و آرمانهای و بیتوجهی آشکار به لبنانی ها، فریب آنها و تحریف اراده ملی آزاد و شریف آنهاست.
وی افزود: جوهر این توافق، فراهمکردن پوشش سیاسی برای ادامه اشغال لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و ایجاد راه فرار برای آمریکا از تعهدش به وادار کردن اسرائیل به عقبنشینی کامل است.
وی گفت: جوهر این توافقنامه چارچوبی در نقش شیطانی و شوم آن نهفته است که با هدف مشروعیت بخشیدن به اشغال لبنان توسط اشغالگران اسرائیلی و به آمریکا اجازه میدهد از تعهد صریح خود به ایران در مورد مسئولیتش برای فشار بر اسرائیل برای خروج کامل از لبنان و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن طفره برود. مقدمه این توافقنامه چارچوبی اعلام میکند که لبنان، تحت نظارت آمریکا، با شروط اسرائیل برای خروج موافقت کرده است و هر دو طرف متعهد شدهاند که مقاومت را به عنوان مقدمهای برای استقرار مجدد اسرائیل، نه خروج کامل، خلع سلاح کنند.
رعد تاکید کرد: این یک بیانیه شوم و کاملاً غیرقابل قبول و مردود است. خداوند لبنان و مردم لبنان را حفظ کند... و باشد که مسئولیت بر عهده افراد شریف، آزاد، شجاع و مستقل باشد.










