آمریکا سطح تهدید در تنگه هرمز را افزایش داد | پاسخ یک مقام آمریکایی درباره احتمال بازگشت به عملیات‌ های رزمی بزرگ

همشهری آنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 19:49
سی‌ان‌ان ادعا کرد: مرکز اطلاعات مشترک نیروی دریایی آمریکا سطح تهدید در تنگه هرمز را به طور قابل توجهی افزایش داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، شبکه خبری سی‌ ان‌ ان امروز شنبه ادعا کرد که مرکز اطلاعات مشترک نیروی دریایی آمریکا امروز شنبه سطح تهدید در تنگه هرمز را «به طور قابل توجهی بالا» افزایش داده است.

این رسانه مدعی شد: نیروی دریایی آمریکا از گسترش یک خط کشتیرانی نزدیک سلطان‌ نشین عمان در تنگه هرمز خبر داد که امکان افزایش تردد دو طرفه کشتی‌ ها را فراهم می‌ کند.

سی‌ ان‌ ان به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: این حملات در حال حاضر نشانه‌ ای از بازگشت به عملیات‌ های رزمی بزرگ نیست.

این ادعا درحالی مطرح می شود که این آمریکا بوده که بند یادداشت تفاهم را نقض کرده و مناطقی از خاک ایران را هدف حملات هوایی قرار داده است.

به گزارش مهر، طبق اعلام برخی منابع آگاه یک پرتابه به دکل مخابراتی در محدوده شهرستان سیریک اصابت کرد. این منبع تأیید کرد که چند ساعت پیش از این حادثه، شلیک اخطار به کشتی‌های خارج از نظم ایرانی که مخل دریانوردی بودند، انجام شده بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.