حمایت از نیازمندان گلستانی با اجرای پویش‌ها در دهه ولایت

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 08:41
گنبدکاووس- ایرنا- فاصله میان عید قربان تا غدیر که به عنوان دهه امامت و ولایت شناخته می‌شود فرصت مناسبی برای گروه‌های خیری و نیکوکاران است تا با مشارکت در پویش‌های متنوع مانند «نذر قربانی، به عشق علی(ع) و اطعام علوی» بار دیگر از نیازمندان از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در گلستان حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پویش نخست ویژه دهه امامت و ولایت «نذر قربانی» است که در قالب آن نذورات گوشت قربانی مردم تا دهم خرداد جمع آوری و میان مددجویان تحت پوشش این نهاد توزیع می‌شود.

عیسی بابایی افزود: نذورات گوشت قربانی مردم گلستان توسط ۲۰۴ مرکز نیکوکاری، ۱۶ دفتر کمیته امداد و ۴۰ پایگاه مستقر در سطح میادین شهرها جمع آوری می‌شود و تلاش داریم تمام ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد سهمی از این نذورات داشته باشند اما اولویت با خانواده‌های دارای بیماران خاص و صعب العلاج است.

وی با اشاره به راه اندازی هفت قربانگاه مرکزی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کلاله، آزادشهر، آق‌قلا، گمیشان و کردکوی ویژه عید، قربان گفت: در تمام این قربانگاه‌ها، مراحل ذبح تا بسته‌بندی گوشت قربانی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.

دهه امامت و حمایت از نیازمندان گلستانی با اجرای پویش‌ها

مدیرکل کمیته امداد گلستان اظهارکرد: مشارکت مردم در پویش نذر قربانی با هر مبلغی امکان‌پذیر است و این نهاد براساس نذورات نقدی جمع‌آوری شده و نیت افراد مشارکت کننده، نسبت به تهیه دام زنده و ذبح و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان مناطق محروم در کمترین زمان ممکن اقدام خواهد کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال از نذورات عید قربان مردم نیکوکار گلستان بین نیازمندان توزیع شد و انتظار داریم امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نذورات قربانی در استان جمع‌آوری شود.

وی نام دومین پویش را «به عشق علی(ع)» اعلام کرد و گفت: در این دهه با اجرای این پویش تلاش داریم برای ۷۴۳ فرزند ایتام و محسنین در استان گلستان حامی جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: ۵۵ هزار حامی در مجموع ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان ایتام و محسنین را در استان تحت پوشش دارند و بر اساس توان مالی هر ماه مبلغی را به حساب آنان واریز می‌کنند.

دهه امامت و حمایت از نیازمندان گلستانی با اجرای پویش‌ها

بابایی بیان کرد: همچنین در قالب پویش «اطعام علوی» روز عید غدیر با همکاری خیران در مراکز نیکوکاری سطح استان غذا تهیه و میان نیازمندان هر منطقه توزیع می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای تهیه غذا توسط مراکز نیکوکاری گلستان جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود امسال این عدد به ۲۵۰ میلیارد ریال برسد.

به گزارش ایرنا، استان گلستان با تنوع قومی و فرهنگی کم‌نظیر، هر ساله در مناسبت‌های مذهبی از جمله عید قربان و غدیر جلوه‌ای از همدلی، همزیستی و پایبندی اقوام مختلف به سنت‌های دینی و بومی را به نمایش می‌گذارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.