به گزارش سهشنبه شب ایرنا، از روابط عمومی دادگستری قم، علی اصغر سلطانی، اظهار کرد: دستگاه قضایی به منظور تامین امنیت غذایی جامعه، بر تمامی فرآیندهای ذبح دام در این روز نظارت مستقیم و میدانی خواهد داشت.
وی با هشدار به خطرهای بهداشتی و احتمال شیوع بیماریهای واگیردار مشترک میان انسان و دام، تصریح کرد: براساس ابلاغیه صادره، هرگونه ذبح دام خارج از شبکه نظارتی و در مراکز غیرمجاز ممنوع است و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.
دادستان قم با تاکید بر پیشگیری از آلودگیهای محیطی، افزود: ضابطان قضایی موظف به شناسایی ایستگاههای غیرقانونی عرضه و ذبح دام شدهاند و این مراکز در صورت فعالیت، بلافاصله پلمب میشوند.
سلطانی یادآور شد: بر اساس هماهنگیهای بهعمل آمده میان دادسرای عمومی و انقلاب و ادارهکل دامپزشکی استان، ۶۰ کارشناس شامل دامپزشکان، ناظران شرعی و نیروهای پشتیبانی در قالب ۱۹ تیم ثابت و سیار در سطح استان فعال هستند.
وی به اماکن مجاز برای انجام نذرها اشاره کرد و گفت: اکیپهای نظارتی در ۲ باب کشتارگاه صنعتی دام استان، ۶ جایگاه موقت شهرداری در سطح شهر، جایگاههای مستقر در مسجد مقدس جمکران و ادارهکل بهزیستی قرار گرفتهاند.
دادستان قم از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود و جامعه، از خدمات کارشناسان مستقر در مراکز مورد تایید دامپزشکی استفاده کرده و از ذبح غیرقانونی در معابر و مراکز غیرمجاز خودداری کنند.












