۱۹ اکیپ قضایی برای برخورد با تخلفات بهداشتی ذبح دام در قم مستقر شد

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 00:16
قم- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم با بیان اینکه صیانت از امنیت غذایی و زیستی شهروندان از مصادیق بارز حقوق عامه است، از استقرار ۱۹ اکیپ نظارتی و قضایی برای برخورد با تخلف‌های بهداشتی و ممنوعیت کشتار خارج از شبکه در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، از روابط عمومی دادگستری قم، علی‌ اصغر سلطانی، اظهار کرد: دستگاه قضایی به منظور تامین امنیت غذایی جامعه، بر تمامی فرآیندهای ذبح دام در این روز نظارت مستقیم و میدانی خواهد داشت.

وی با هشدار به خطرهای بهداشتی و احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار مشترک میان انسان و دام، تصریح کرد: براساس ابلاغیه صادره، هرگونه ذبح دام خارج از شبکه نظارتی و در مراکز غیرمجاز ممنوع است و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان قم با تاکید بر پیشگیری از آلودگی‌های محیطی، افزود: ضابطان قضایی موظف به شناسایی ایستگاه‌های غیرقانونی عرضه و ذبح دام شده‌اند و این مراکز در صورت فعالیت، بلافاصله پلمب می‌شوند.

سلطانی یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان دادسرای عمومی و انقلاب و اداره‌کل دامپزشکی استان، ۶۰ کارشناس شامل دام‌پزشکان، ناظران شرعی و نیروهای پشتیبانی در قالب ۱۹ تیم ثابت و سیار در سطح استان فعال هستند.

وی به اماکن مجاز برای انجام نذرها اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های نظارتی در ۲ باب کشتارگاه صنعتی دام استان، ۶ جایگاه موقت شهرداری در سطح شهر، جایگاه‌های مستقر در مسجد مقدس جمکران و اداره‌کل بهزیستی قرار گرفته‌اند.

دادستان قم از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود و جامعه، از خدمات کارشناسان مستقر در مراکز مورد تایید دام‌پزشکی استفاده کرده و از ذبح غیرقانونی در معابر و مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.