واکنش وزارت امور خارجه به نقض آتش‌بس از سوی آمریکا

افکار نیوز سه شنبه 05 خرداد 1405 - 18:05
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای در پی نقض آتش‌بس از سوی آمریکا اعلام کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران هیچ شرارتی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و در دفاع از کیان ایران کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) پنجم خردادماه در رابطه با نقض آشکار آتش‌بس از سوی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ارتش تروریستی آمریکا در ادامه اقدامات غیرقانونی و ناموجه خود از زمان اعلام آتش‌بس در ۱۹ فروردین ۱۴۰۵، به‌ویژه موارد متعدد راهزنی دریایی علیه کشتی‌های تجاری ایرانی، در ۴۸ ساعت گذشته مرتکب نقض فاحش آتش‌بس در منطقه هرمزگان شد.

این بیانیه می‌افزاید: ارتکاب این اقدامات تجاوزکارانه، همزمان با روند دیپلماتیک جاری به میانجیگری پاکستان، بار دیگر بدسگالی و بدعهدی هیأت حاکمه آمریکا را برای ملت ایران، مردمان منطقه و جامعه جهانی عیان کرد و نشان داد که رویکرد اصولی ملت ایران، در هر سه عرصه میدان، خیابان و دیپلماسی، مبنی بر سوءظن عمیق نسبت به رژیم آمریکا مبتنی بر منطق و فهمی عمیق از ماهیت و عملکرد کین‌توزانه و جنایتکارانه آن در قبال مردم ایران است.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این اقدامات تجاوزکارانه، که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و نیز آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۵ است، را به شدت محکوم می‌کند و مسئولیت همه پیامدهای مترتب بر این اقدامات تجاوزکارانه را متوجه رژیم آمریکا می‌داند.

در این بیانیه تصریح شده است: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران هیچ شرارتی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و در دفاع از کیان ایران کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.