عنایتالله سمیع روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته خوابگاهها با اشاره به اقدامات صورتگرفته در حوزه رفاه دانشجویان، اظهار داشت: در ترم اول سال گذشته، ۱۰۰ تخت دانشجویی به بهرهبرداری رسید و پس از آن در بهمن سال گذشته نیز ۱۸۰ تخت دیگر افتتاح شد تا دانشجویان بتوانند در آرامش به تحصیل بپردازند.
وی افزود: در شهرستان بروجن نیز یک خوابگاه با تغییر کاربری، آماده بهرهبرداری است که ۱۲۰ تخت دانشجویی دارد و طی ماه جاری افتتاح میشود.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به مشکلات ناشی از شرایط کشور، یادآور شد: ۶ واحد خوابگاهی متاهلی نیز با تغییر کاربری آمادهسازی شده بود اما به دلیل برخی مسائل، موفق به اسکان دانشجو در آن نشدیم، با این حال، این ۶ واحد پس از امتیازبندی، به مناسبت هفته خوابگاه، در اختیار خانوادههای متاهل دانشجو قرار میگیرد.
سمیع تصریح کرد: یک مجوز ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی نیز از وزارت بهداشت دریافت شده است که طرح و جانمایی این چهار ساختمان ۲۵ واحدی در مجتمع رحمتیه انجام شده و در حال پیگیری برای دریافت تسهیلات ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریالی از بانک رفاه کارگران برای احداث آن هستیم.
وی افزود: با بهرهبرداری از این خوابگاههای دانشجویی بخشی از چالش کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه برطرف میشود.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه به احداث آشپزخانههای صنعتی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اشاره کرد و گفت: این آشپزخانه ظرفیت پخت ۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده را دارد که تفاهمنامه آن با وزارت بهداشت بسته شده و پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی دارد.
به گفته سمیع، بر اساس تفاهم، ۵۰ درصد هزینهها از سوی دانشگاه و ۵۰ درصد از سوی بخش خیریه تامین میشود و امید میرود با فعال شدن این طرح، مشکل کیفیت غذا که به دلیل فاصله آشپزخانه فعلی از دانشگاه و جابهجایی غذا ایجاد شده، برطرف شود.
به گزارش ایرنا، سه هزار و ۹۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ترم جاری مشغول تحصیل هستند.











