فرماندار کنگاور: با افرادی که امنیت مردم را به خطر بیندازند بدون مماشات برخورد می‌شود

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 12:17
کنگاور- ایرنا- فرماندار کنگاور با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز مجموعه مدیریت شهرستان است، گفت: با افرادی که امنیت عمومی را به خطر بیندازند، هیچ‌گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و برخورد قاطع با سرقت و عوامل آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، چراغعلی گروسی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته مقابله با سرقت شهرستان کنگاور، ضمن تبریک عید سعید قربان و روز عرفه، با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از جرم اظهار کرد: پیشگیری از وقوع سرقت، بسیار مهم‌تر و اثرگذارتر از برخورد پس از وقوع آن است؛ چرا که حتی شنیدن خبر سرقت نیز می‌تواند آثار منفی جدی بر روح و روان مردم بر جای بگذارد.

وی با بیان اینکه افزایش امنیت اجتماعی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهرستان است، افزود: گشت‌زنی‌های هدفمند در محلات آلوده و جرم‌خیز باید افزایش یابد و با سارقان و افراد سابقه‌دار با قاطعیت و بدون اغماض برخورد شود.

فرماندار کنگاور همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی در حوزه امنیت تأکید کرد و گفت: از ظرفیت پلیس افتخاری و بسیج در پیشگیری از جرایم و رصد نقاط آسیب‌پذیر شهرستان باید بیش از گذشته بهره گرفت.

گروسی با اشاره به روند تبدیل شبکه برق شهرستان به کابل خودنگه‌دار، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر از کابل‌های برق شهرستان به کابل خودنگه‌دار تبدیل شده و در حال حاضر در بخش شهری حدود ۳۰ کیلومتر و در بخش روستایی ۵۹ کیلومتر باقی مانده است که بخشی از آن نیز به پیمان برون‌سپاری شده است.

وی افزود: در مجموع، کمتر از ۶۴ کیلومتر از شبکه باقی مانده و تکمیل این طرح می‌تواند نقش مهمی در کاهش سرقت‌های مرتبط با کابل برق داشته باشد.

او با اشاره به اینکه بخش عمده سرقت‌های شهرستان از نوع خرد و عمدتاً سرقت کابل است، گفت: نصب دوربین در نقاط حساس و پرتردد، ایمن‌سازی مغازه‌ها، منازل و خودروها و افزایش آگاهی عمومی از طریق رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و مساجد از جمله اقدامات مؤثر در پیشگیری از سرقت است.

فرماندار کنگاور همچنین ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب را از عوامل مؤثر در کاهش جرایم دانست و گفت: افزایش سهمیه کمپ‌ها و توجه جدی به این موضوع می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش سرقت داشته باشد.

گروسی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات شهرستان‌های موفق در حوزه کاهش جرایم، بر تشکیل کارگروه ویژه پایش ضایعاتی‌های شهرستان با محوریت اتاق اصناف تأکید کرد و افزود: امنیت پارکینگ‌ها نیز از موضوعات مهمی است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.