نقدینگی و ناترازی انرژی، ستاد تسهیل ورامین را به میدان آورد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 21:31
ورامین - ایرنا - فرماندار ویژه ورامین با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه سرمایه در گردش و ناترازی انرژی گفت: به منظور آشنایی با مشکلات صاحبان صنایع و سرعت بخشیدن به موانع تولید، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان در محل واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز دوشنبه در بازدید ازواحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیرآباد ورامین اظهار کرد: امروز در کنار صحنه مقابله با تهاجمات نظامی و اقتصادی دشمنان، واحدهای تولیدی در صف نخست مقابله با تهدیدات دشمنان قرار دارند و با تولید محصولات و حفظ اشتغال پایدار در تلاشند که توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: امروز کشور درگیر جنگی تمام عیار با دشمنان آمریکایی – صهیونی است و این شرایط باعث شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی با محدودیت‌هایی به ویژه در حوزه نقدینگی، سرمایه درگردش، تأمین مواد اولیه، ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز مواجهند که بی‌توجهی به این مسائل می‌توان توان و ظرفیت این واحدها را کاهش دهد.

این مسئول با تأکید بر لزوم تشکیل جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا مسئولان و اعضای کارگروه ستاد تسهیل به منظور بررسی میدانی، جلسات را در محل واحدهای دارای مشکل تشکیل دهند تا حضور بی‌واسطه مسئولان و بررسی دقیق مشکلات، راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع تولید را ارائه دهد.

نقدینگی و ناترازی انرژی، ستاد تسهیل ورامین را به میدان آورد

فرماندار ورامین تأکید کرد:آن دسته از مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه انشعابات و خدمات زیربنایی که مربوط به شهرستان است باید در کمترین زمان رفع شود و درخواست‌های صاحبان صنایع از جمله سرمایه در گردش، فرآیندهای اداری و کارشناسی بانک‌های عامل با هدف تسریع در تخصیص منابع باید با سرعت پیگیری شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، با رفع موانع موجود، امکان افزایش ظرفیت تولید و توسعه اشتغال در بسیاری از واحدها فراهم می‌شود و مسئولان ورامین با رویکردی حمایتی و میدانی، تمام توان خود را برای بازگشت واحدهای تولیدی به ظرفیت کامل به کار می‌بندند.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی خیرآباد اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأئید راه‌اندازی شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیرآباد در هیأت دولت، زمینه لازم برای ارائه خدمات مطلوب‌ به تولیدکنندگان فراهم شده و پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل‌ها، شاهد گشایش‌های موثری در این حوزه خواهیم بود.

نقدینگی و ناترازی انرژی، ستاد تسهیل ورامین را به میدان آورد

منطقه صنعتی خیرآباد با وسعت ۳۵۰ هکتار، یکی از مناطق مهم صنعتی شهرستان ورامین است که ساماندهی آن برای تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی در دستور کار کمیسیون زیر بنایی دولت مطرح شد و در سال ۱۳۹۸ به عنوان شهرک صنعتی غیر دولتی به تصویب رسید.

در حال حاضر ۶۰۰ قرارداد فعالیت و استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در منطقه صنعتی خیرآباد منعقد شده و تولید کنندگان مشغول فعالیت در این منطقه صنعتی هستند. فعالیت صدها واحد تولیدی شیشه در این منطقه باعث شد تا ورامین به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه معرفی شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.