«فائق فتحی» روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف ارتقای زیرساختهای فنی، بهداشتی و کنترل کیفیت محصولات صادراتی و وارداتی بخش کشاورزی، نشست بررسی امکانسنجی استقرار نماینده سازمان جهاد کشاورزی در بندر خشک آپرین برگزار شد.
وی با اشاره به بازدید میدانی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از این هاب لجستیکی، افزود: استقرار کلینیک تخصصی گیاهپزشکی و آزمایشگاه تشخیص آفات و بیماریها در بندر خشک آپرین، یک ضرورت برای تسریع در روند بازرسیها و صدور گواهیهای فیتوسانیته (بهداشت گیاهی) محسوب میشود.
فتحی تصریح کرد: بر اساس توافقهای صورتگرفته، مدیریت مجموعه بندر خشک آپرین متعهد شد فضای مورد نیاز برای استقرار تیمهای تخصصی جهاد کشاورزی را در اختیار این سازمان قرار دهد تا خدمات قرنطینهای در کوتاهترین زمان ممکن به صادرکنندگان ارائه شود.
مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر خاطرنشان کرد: تسهیل در فرآیندهای صادراتی، کاهش هزینههای حملونقل و ارزآوری از مهمترین پیامدهای ایجاد این مرکز فنی است که با جدیت از سوی این مدیریت در شهرستان دنبال میشود.
گفتنی است، در این بازدید، علاوه بر مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر، جمعی از مسئولان ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از جمله معاون تولیدات گیاهی، مدیر حراست و مدیر حفظ نباتات استان نیز حضور داشتند تا هماهنگیهای لازم برای آغاز بهکار این کلینیک در سریعترین زمان ممکن انجام شود.













