هشدار نظام پزشکی مشهد پیرامون افزایش شیوع آنفلوانزا
سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد نسبت به افزایش موارد ابتلا به عفونتهای تنفسی در آستانه فصل سفرهای تابستانی هشدار داد و از زائران و مسافران خواست تا دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
دکتر مسعود زحمتکش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش اخیر مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش موارد ابتلا به عفونتهای تنفسی در کشور افزود: با توجه به این که مشهد مقدس در فصل پیشرو مقصد خیل عظیمی از زائران و گردشگران است، همشهریان و مسافران باید نسبت به رعایت ملاحظات بهداشتی، بهویژه در اماکن پرتردد و شلوغ، دقت لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: بر اساس دادههای هفته نهم سال ۱۴۰۵، نرخ موارد مثبت آزمایش آنفلوانزا در کشور از مرز پنج درصد عبور کرده و روند افزایشی دارد. نوع غالب این ویروس، آنفلوانزای نوع B است که بخش قابلتوجهی از مبتلایان آن را گروه سنی کودکان تشکیل میدهند و والدین هوشیار باشند و در صورت بروز علائم شبهآنفلوانزا از جمله تب، سرفه، گلودرد و بدندرد، ضمن استفاده از ماسک در محیطهای عمومی، از خوددرمانی پرهیز کرده و در صورت تداوم علائم، به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنند.
اهدای عضو دختر نوجوان مرگ مغزی نیشابوری
مسوول واحد فراهمآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو دختر نوجوان مرگ مغزی ۱۳ ساله ساکن نیشابور به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.
دکتر ابراهیم خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هزار و هشتصد و بیست و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم «زینب فرهادی» معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابوری پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانوادهاش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت و کلیهها، کبد، قرنیه ها و پوست این نوجوان مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
ادامه دارد.....












