معاون استاندار مرکزی: رسانه‌ها در کاهش تنش‌های روانی جامعه نقش حیاتی دارند

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:52
اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نقش رسانه‌ها در ایجاد شور و نشاط و کاهش تنش‌های روانی در جامعه حیاتی است.

به گزارش ایرنا، حسن قمری روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با اشاره به نحوه انتشار اخبار از سوی رسانه‌ها در شرایط بحران و جنگ، افزود: اخبار باید به گونه‌ای منتشر شوند که موجب اقناع افکار عمومی و کاهش تنش‌های روانی گردد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در شرایط کنونی، با همدلی و همسویی در مواردی که دغدغه مردم و مسئولان است، به کاهش تنش‌ها یاری رسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی مستندسازی وقایع جنگ را از جمله موارد مهمی برشمرد که رسانه‌ها و فعالان حوزه اطلاع‌رسانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا این وقایع برای آیندگان ماندگار شود.

قمری همچنین به چالش حضور خبرنگاران در مناطق آسیب‌دیده در زمان بحران اشاره کرد و گفت: این مشکل با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تا حدودی مرتفع شد، هرچند به نتیجه دلخواه دست نیافتیم.

وی در ادامه، بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای مستندسازی و ثبت وقایع جنگ تأکید کرد و از فعالیت‌های شبانه‌روزی رسانه‌ها و خبرنگاران استان در پیگیری اخبار جنگ رمضان و آگاه‌سازی افکار عمومی تقدیر نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین به وضعیت امنیتی استان در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل برگزاری به موقع جلسات طبق دستورالعمل شورای دفاع، کوچکترین مسئله امنیتی نداشت و جا دارد از همه نهادهای مربوطه تقدیر شود.

قمری با اشاره به حضور گسترده و رو به افزایش مردم در تجمعات مردمی، گفت: این حضور جلوه‌ای زیبا از حماسه مردم استان و نمایشی باشکوه به جهانیان است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی در برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و دهه امامت و ولایت مشارکت جدی داشته باشند.

وحدت و انسجام رسانه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی با اشاره به قدرت نرم رسانه‌ها در بسیج عمومی و اقناع‌سازی جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها، به عنوان پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم، نقشی بی‌بدیل در تبیین ارزش‌های فرهنگی و مذهبی ایفا می‌کنند.

علی ایزدی ضمن قدردانی از حضور همیشه در صحنه خبرنگاران در میدان، ادامه داد: تجربه نشان داده است که بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، دیداری و مجازی، در کنار جلب مشارکت‌های مردمی، محرک اصلی ایجاد شور و نشاط اجتماعی بوده است. این هم‌افزایی، علاوه بر تضمین حضور حداکثری شهروندان در عرصه‌های اجتماعی، پشتیبانی و دلگرمی مقتدرانه‌ای برای جبهه فرهنگی نظام در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن محسوب می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی و تبیین ترویجی، تأکید کرد و افزود: امروز نیازمندیم پیوست‌های رسانه‌ای و محتوایی به گونه‌ای طراحی شوند که با نیازهای روز نسل جوان هم‌خوانی داشته باشند و منجر به تقویت هویت ایرانی-اسلامی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: برای برگزاری شایسته برنامه‌های دهه امامت و ولایت و ایجاد فضای نشاط‌ آفرین و معنوی در سطح جامعه، نیازمند یک عزم جدی و پای‌کار بودن تمام دستگاه‌های متولی هستیم.

تقدیر از خبرنگاران به دلیل حضور موثر در میدان

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و روایت‌گران جهاد تبیین در ایام اخیر، گفت: در شرایط حساس کنونی، خدمت پایدار و صادقانه به مردم، مهم‌ترین رکن برای بازگرداندن آرامش به جامعه و افزایش اعتماد عمومی است.

آرش دانش‌نژاد با اشاره به عملکرد مدیریت ارشد استان مرکزی در بحران‌های اخیر افزود: تیم مدیریتی استان از نخستین لحظات بروز حادثه، با حضور بی‌واسطه در میدان عمل، در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: دکتر مهدی زندیه وکیلی استاندار مرکزی و معاونین ایشان به‌جای اکتفا به جلسات اداری، با حضور در مراکز خدماتی از جمله پمپ‌بنزین‌ها، صف‌های نانوایی و ستادهای تنظیم بازار، ضمن رصد میدانی مشکلات، به خادمان مردم در این عرصه‌ها خداقوت گفتند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی با اشاره به پیگیری وضعیت خانواده‌های شهدای جنگ رمضان تصریح کرد: استان مرکزی ۸۳ شهید در این واقعه تقدیم کرد که ۷۳ تن از آنان در استان مرکزی و پیکر ۱۰ نفر از شهدای استان در خارج از استان خاکسپاری شدندو مدیریت استان با رویکردی جهادی، تاکنون در منازل بیش از ۹۰ درصد این خانواده‌های معظم حضور یافته و ضمن تبریک و تسلیت، از نزدیک شنوای دغدغه‌های آنان بوده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.