نظارت ۶۳ تیم دامپزشکی خراسان جنوبی بر ذبح دام عید قربان

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:51
بیرجند - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی، ۲۹ تیم ثابت و ۳۴ تیم سیار در روز عید قربان فعالیت می‌کنند.

سید محمدمهدی احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تیم‌ها ۳۴ دامپزشک، ۷۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۴ ناظر ذبح شرعی حضور دارند که در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها، ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

وی از تمامی هم استانی‌ها درخواست کرد برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام با نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده در معابر عمومی و از افراد غیرمجاز خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بر لزوم ذبح دام صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیرنظر ناظر بهداشتی و شرعی تاکید کرد و گفت: همچنین برای جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF)، گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود و هنگام تکه کردن گوشت یا شستشوی آن حتما از دستکش استفاده شود.

وی بیان کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم تا حد امکان از این شرایط بهداشتی استفاده کنند و موارد تخلف را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ و یا ارتباط با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۵۱۲ اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۸۰۰ گونه بیماری مشترک میان انسان و دام شناسایی شده است.

چهارشنبه هفته جاری (ششم خردادماه) مصادف با عید سعید قربان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.