احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت بهبهان برای تامین برق تابستان

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:50
اهواز - ایرنا - معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت ۲ مداره بهبهان اصلی - ولایت - بهبهان فرعی تا رینگ شاهد - ارجان با هدف تامین برق تابستان خبر داد.

احمدرضا بخشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار کرد: عملیات احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت دو مداره بهبهان اصلی - ولایت - بهبهان فرعی تا رینگ شاهد - ارجان شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به پایان رسیده و آماده برق‌داری است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ضروری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: طول این خط ۵.۲ کیلومتر مدار است و ضمن برطرف کردن محدودیت ظرفیت خطوط تک‌مداره قدیمی قبلی، باعث افزایش قابلیت مانور بین پست‌های برق بهبهان اصلی و ارجان خواهد شد.
به گفته معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، افزایش پایداری، ضریب اطمینان و تقویت شبکه برق در ناحیه ارجان و ایجاد ظرفیت جدید برای برق‌رسانی به مشترکان و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.
بخشی بیان کرد: این پروژه و دیگر پروژه‌های توسعه شبکه برق برای عبور از پیک مصرف، در طول جنگ تحمیلی رمضان فعال بوده‌اند تا در روند برق‌رسانی خللی وارد نشود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
پیش از این نیز معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بازسازی فونداسیون و تجهیزات کانال ۱۵ پست برق این شرکت خبر داده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.