به گزارش ایرنا دکتر حسین معصومی اصل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین پاداش و افزایش حقوق هیات علمی پس از گذشته سه سال و بین ۲۰ تا ۴۰ درصد اعمال شده است.
وی بیان کرد: بیشترین افزایش حقوق مربوط به اعضای استخدام جدید هیات علمی دانشکده است و در حوزه کارگری نیز تا ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتهایم.
کمبود شیرخشک نداریم
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در خصوص وضعیت توزیع شیرخشک نیز گفت: کمبودی در توزیع شیرخشک نداریم.
معصومیاصل با بیان اینکه برخی مردم فقط دنبال برندهای خاص شیرخشک هستند، افزود: این تفکر باعث شده تا برخی نشانهای تجاری در بازار کمتر باشد.
وی ادامه داد: هیچ یک از برندهای شیرخشک تفاوتی به لحاظ کیفیت، ساختاری و نوع مصرف ندارند و خانوادهها نباید روی برند خاصی حساس شوند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: حتی در تامین شیرخشک رژیمی که برحسب تشخیص پزشک متخصص است نیز کمبودی نداریم و با شناسایی نوزاد بیمار، قابل دسترسی است.
تامین داروهای مورد نیاز شهروندان
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه وضعیت دارویی این شهرستان بحرانی نیست، بیان کرد: پیگیری برای تامین داروهای مورد نیاز مردم همه روزه رصد و تامین میشود.
معصومیاصل ادامه داد: مشکل کمبود برخی داروها در تمامی استانهای کشور وجود دارد و مختص ساوه نیست اما برای تامین آنها نیز پیگیری روزمره انجام میشود.
نبود پزشک فوق تخصص نوزاد
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به وضعیت پزشک متخصص در این شهرستان گفت: به لحاظ برخورداری از پزشک متخصص و حتی فوق تخصص مشکلی وجود ندارد.
معصومیاصل افزود: تنها نیاز این شهرستان به پزشک فوق تخصص نوزاد است که در حال پیگیری برای جذب در این رشته هستیم.
وی اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی برای جذب و اقامت پزشک فوق تخصص نوزاد در این شهرستان پیگیر است.
زایمان ۴۰ درصد سزارین در ساوه
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص وضعیت زایمان در ساوه گفت: زایمان سزارین به نسبت طبیعی در این شهرستان ۴۰ درصد است.
معصومیاصل بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار زایمان در شهرستان ساوه انجام شد که ۴۰ درصد سزارین بودهاست.
وی افزود: در راستای ترویج اهمیت سزارین طبیعی، نیاز به اطلاع رسانی و کمک رسانه ها است.
سواد سلامت نیاز امروز مردم
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با تاکید بر ارتقا سطح سلامت مردم گفت: این فرهنگ منجر به کاهش چشمگیر مخاطرات سلامت مردم میشود.
معصومی اصل بیان کرد: نیاز است مردم نسبت به آگاهی از بهداشت و درمان آموزشهای لازم را فرا بگیرند و رسانهها در این حوزه نقش آفرین باشند.













