تکلیف حضور کارکنان پس از ساعت ۱۳ در ادارات دولتی چه شد؟ / کارکنان دولت حتما بخونند

خبرآنلاین دوشنبه 04 خرداد 1405 - 18:21
حضور کارکنان در مواردی که ضرورتی برای تداوم خدمت وجود ندارد، نباید به رویه‌ای برای ثبت اضافه‌کار تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته موضوع عدم پرداخت اضافه کاری بعد از ساعت ۱۳ در زمان بندی جدید حضور کارمندان حواشی ایجاد کرده بود. پیگیری از سازمان اداری و استخدامی نشان میدهد، هدف اصلی بخشنامه اخیر، جلوگیری از ماندگاری غیرضروری کارکنان در ادارات صرفاً با انگیزه دریافت اضافه‌کاری و همچنین مدیریت مصرف انرژی بوده است.

اقتصادآنلاین نوشت: بر همین اساس، رحمانی سخنگوی سازمان اداری و استخدامی تاکید دارد حضور کارکنان پس از ساعت ۱۳ در مواردی که ضرورتی برای تداوم خدمت وجود ندارد، نباید به رویه‌ای برای ثبت اضافه‌کاری تبدیل شود.

با این حال، در واحدهای عملیاتی، خدمات‌رسان و بخش‌هایی که بنا به ماهیت فعالیت، استمرار حضور کارکنان ضروری است، پرداخت اضافه‌کاری مطابق ضوابط قانونی و با تشخیص مقام مسئول دستگاه اجرایی همچنان برقرار خواهد بود.

همچنین ذبیح‌اله سلمانی معاون سازمان اداری و استخدامی تصریح کرده است که بخشنامه اخیر با هدف اولویت‌دهی به دورکاری به جای حضور فیزیکی بعد از ساعت اداری صادر شده و به هیچ عنوان مانع پرداخت اضافه‌کاری ضروری در دستگاه‌های اجرایی نخواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.