دستگیری عامل قتل جوان بوکانی در دستور کار پلیس قرار دارد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 16:07
مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: دستگیری عامل قتل جوان بوکانی در یکی از محلات این شهر در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ موسی بهاری روز دوشنبه اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل یک نفر در یکی از محله های شهر بوکان و متواری شدن قاتل، با توجه به شناسایی متهم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد.

وی با تاکید بر پیگیری پرونده گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس بوده و با هنجارشکنان و مخلان آسایش عمومی قاطعانه برخورد می شود.

طبق اعلام منابع محلی شب گذشته در یکی از محلات شهر بوکان چند نفر جوان با هم درگیر شده بودند و در این میان جوان ۲۲ ساله بر اثر جراحت ناشی از این درگیری جان خود را از دست داد.

درگیری دسته جمعی جوانان و اعمال خشونت باعث رنجش خاطر اهالی این محله شد و مردم خواستار ورود نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط هستند.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

سارقان سابقه دار سیم و کابل مخابراتی در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ امیررضا رسولیان فرمانده انتظامی مهاباد روز دوشنبه اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابراتی در محلات مختلف شهرستان که موجب قطعی برق و تلفن ثابت شده بود، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با تلاش ماموران  عاملین این سرقت‌ها شناسایی و با تعقیب و مراقبت صورت گرفته طی یک عملیات هوشمندانه پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: سه سارق  دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس تا کنون به ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل در محلات مختلف شهرستان مهاباد و فروش آن به یک نفر مالخر اعتراف که نامبرده نیز شناسایی و دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارای سه کالانتری بوده و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نبض روزانه آذربایجان‌غربی | بسته خبری ۴ خرداد

مزایده کمپ سد مهاباد و سد انحرافی یوسف کند برای اجرای طرح‌های گردشگری

مدیر امور آب مهاباد از واگذاری بهره‌برداری از کمپ سد مهاباد و سد انحرافی یوسف‌کند برای اجرای طرح‌های گردشگری و تفریحی به صورت اجاره بلندمدت ۲۰ ساله خبر داد.

خالد رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد این اقدام در قالب فراخوان استانی برای واگذاری برخی سدها به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری انجام می‌شود و دو مجموعه یادشده نیز در این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به جزئیات این فراخوان افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به همراه مدارک و مشخصات کامل به دبیرخانه حراست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ارائه کنند.

مدیر امور آب مهاباد از واگذاری بهره‌برداری با تأکید بر رویکرد چندمنظوره این شرکت در بهره‌برداری از منابع آبی استان تصریح کرد: علاوه بر تأمین آب شرب و نیازهای کشاورزی، توسعه گردشگری در برخی سدها نیز در دستور کار قرار گرفته تا ضمن افزایش رفاه عمومی، ظرفیت‌های تفریحی مناطق تقویت شود.

به گفته وی، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی به نشانی www.agrw.ir مراجعه کرده یا با شماره‌های اعلام‌شده تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد با ظرفیت اسمی ۱۹۷ میلیون مترمکعب و ظرفیت مفید ۱۷۲ میلیون مترمکعب، علاوه بر تأمین آب شرب شهر مهاباد، آب مورد نیاز بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را نیز تأمین می‌کند.

این سد که در فاصله حدود یک کیلومتری غرب شهر مهاباد قرار دارد، به عنوان یکی از نزدیک‌ترین سدها به مناطق مسکونی در جهان شناخته می‌شود.

محلول پاشی جنگل‌های پیرانشهر برای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط+فیلم

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر از آغاز عملیات کنترل آفت جوانه‌خوار بلوط در ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف کاهش خسارت‌های احتمالی و حفظ روند رویش درختان بلوط اجرا می‌شود.

سعید رحمان‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای برنامه‌های پایش میدانی، اقدامات پیشگیرانه و سپس محلول‌پاشی در مناطق درگیر، به‌منظور مقابله با آفات بلوط در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیرانشهر دارای هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جنگلی است، افزود: برای اجرای این طرح، حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و محلول به‌کاررفته ویژه مقابله با آفت هدف طراحی و هیچ آسیب مستقیمی به سایر گونه‌های جانوری، پرندگان و پوشش گیاهی منطقه وارد نمی‌کند.

رحمان‌پور با اشاره به اینکه اوج فعالیت آفت جوانه‌خوار بلوط در فصل بهار، به‌ویژه اردیبهشت‌ماه رخ می‌دهد، گفت: این آفت با تغذیه از جوانه‌ها و برگ‌های تازه، رشد سالانه درختان را تحت تأثیر قرار داده و در شرایط گسترده، می‌تواند زمینه کاهش رویش چوب و تضعیف جنگل را فراهم کند.

وی تاکید کرد: در کنار طغیان آفت، عواملی مانند شرایط اقلیمی نامساعد، افزایش تنش‌های محیطی از جمله ریزگردها و همچنین برخی اقدامات انسانی از جمله جنگل‌تراشی بدون برنامه، از جمله عوامل مؤثر در افزایش میزان آسیب‌پذیری جنگل‌های بلوط در برابر این تهدید به شمار می‌رود.

00:00
00:00
Download

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.