مهرداد فارسی دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اجرای طرح ملی ساماندهی مصارف چاههای کشاورزی در حوزه آب اهواز اظهار کرد: پایش لحظهای مصرف برق، شناسایی چاههای غیرمجاز، کنترل اضافهدیماند، ارتقای راندمان مصرف و کنترل اعتبار پروانهها، از مهمترین اهداف این طرح است.
فارسی افزود: راهاندازی مرکز پایش مشترک آب و برق، امکان نظارت دقیقتر بر مصارف، تسریع در رسیدگی به درخواست کشاورزان و تحقق اهداف کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی را فراهم میکند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اهواز با تاکید بر ضرورت مدیریت همزمان آب و برق در بخش کشاورزی گفت: مدیریت صحیح منابع آب و انرژی، نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی و اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی است.
وی همچنین در خصوص اجرای طرحهای هوشمندسازی چاههای کشاورزی تصریح کرد: تمامی تجهیزات اندازهگیری چاههای کشاورزی از دسترس مستقیم خارج شده و امکان پایش و کنترل آنها از طریق سامانههای هوشمند فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این، مجری طرح ساماندهی مصارف چاههای آب کشاورزی و مدیر امور آب مرکز خوزستان بر ضرورت همافزایی میان بخشهای آب، برق و کشاورزی تاکید کرده و اعلام کرده بود که خوزستان و کلانشهر اهواز، به دلیل وجود ظرفیتهای رودخانهها و تعامل مناسب با تشکلهای کشاورزی، میتواند در اجرای طرحهای مدیریت توامان آب و برق به الگویی مناسب تبدیل شود.
گفتنی است، مرکز پایش مشترک آب و برق در کلانشهر اهواز (میز آب) با هدف کنترل هوشمند مصرف چاههای کشاورزی، جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز و ارتقای بهرهوری منابع آب و برق راهاندازی شده است.












