استاندار بوشهر: مدیریت محله‌محور تداوم یابد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 15:31
بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر با اشاره به لزوم تقویت سرمایه اجتماعی در استان، بر استمرار رویکرد محله‌محور در مدیریت استان و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های محلی به‌ویژه مسجد، مردم و نهادهای مردمی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شامگاه یکشنبه در نشست شورای راهبری مدیریت محله‌محور استان با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: همبستگی ملی موجود، پشتوانه ارزشمندی برای رزمندگان و مدافعان میهن اسلامی بوده و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، بسیج و نهادهای مردمی در راستای تقویت مدیریت محله‌محور مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم مورد تأکید دکتر پزشکیان، «محله‌محوری» و استفاده از ظرفیت «مردم» و «مسجد و مدرسه» به عنوان کانون‌های اجتماعی برای مدیریت محله و پیشرفت مناطق است.

زارع با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه محله‌محوری سابقه فعالیت دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت دیانت و اعتقاد راسخ مردم برای انجام فعالیت‌های دینی، اجتماعی و انسان‌دوستانه بیشتر استفاده کنیم. هر طرحی که در سطح محله‌ها اجرا می‌شود، باید بر محور مردم و با تکیه بر این سرمایه اجتماعی طراحی و پیگیری شود.

وی ادامه داد: در کشور به طور معمول وقتی طرحی در سطح ملی اعلام می‌شود، انتظار می‌رود عیناً در همه شهرستان‌ها و استان‌ها اجرا شود؛ در حالی که طرح‌ها زمانی موفق‌ترند که همراه با خلاقیت و ابتکار بومی هر استان و متناسب با نیازها و شرایط محلی طراحی و اجرا شوند و بدیهی است این رویکرد اثرگذاری بیشتری دارد.

استاندار بوشهر یادآور شد: گزارش‌هایی که امروز ارائه شد، نشان‌دهنده استمرار فعالیت‌ها در محلات حتی در اوج دوره جنگ تحمیلی بوده است. بهتر است این فعالیت‌ها به‌درستی اطلاع‌رسانی شود تا زمینه تقویت پیوند اجتماعی مردم و جلب مشارکت بیشتر عمومی فراهم شود.

وی با استقبال از طرح‌های ابتکاری درون‌استانی تأکید کرد: هر طرحی که با ابتکار و خلاقیت در داخل استان شکل می‌گیرد، می‌تواند در این شورا مطرح و بررسی شود؛ مانند «طرح مردمی شو» که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، «طرح سلام» بهزیستی و «طرح بینا» که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشریح شد.

زارع با اشاره به رونمایی از طرح جدید «عهدواره محله‌محور» در این نشست افزود: امروز از یک طرح جدید نیز رونمایی خواهد شد که جزئیات آن توسط دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه می‌شود. این طرح در قالب یک پایگاه یا مرکز مشترک، زمینه همکاری چند دستگاه مختلف را فراهم می‌کند و می‌تواند الگوی مناسبی برای هم‌افزایی نهادها در خدمات‌رسانی در سطح محلات در استان و کشور باشد.

استاندار بوشهر با تأکید بر ادامه مسیر محله‌محور در مدیریت استان گفت: هدف ما این است که با اتکای بیشتر به ظرفیت‌های محلی، مسجد، مردم و نهادهای مردمی، مدیریت محله‌محور را به‌صورت پایدار، منسجم و نظام‌مند در سطح استان بوشهر نهادینه کنیم تا افزون بر ارتقای سرمایه اجتماعی و انسجام محلی خدمات‌رسانی به مردم با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.