مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق در قزوین برگزار شد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 15:25
قزوین - ایرنا - مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق با هدف کاهش تلفات فنی و غیرفنی شبکه در قالب پروژه ملی «مهتاب» در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جریان اجرای مانور سراسری «مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق» در قالب پروژه ملی «مهتاب»، مجموعه‌ای از اقدامات برای ارتقای بهره‌وری شبکه و مقابله با هدررفت انرژی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب انشعاب‌ها در کوتاه‌ترین زمان، شناسایی و برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز، تعویض سیم با کابل، کنترل و اصلاح کنتورهای معیوب و نیز شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز اشاره کرد.
شرکت توانیر اجرای این رزمایش را به صورت منظم دنبال خواهد کرد؛ به طوری که هر هفته ۲ نوبت مانور برگزار می‌شود که یک نوبت درون‌سازمانی (داخلی) و نوبت دیگر به صورت سراسری در سطح کشور خواهد بود.

گفتنی است؛ روز گذشته نخستین مرحله این برنامه به صورت داخلی و با تمرکز بر ایست و بازرسی مشترکان بخش کشاورزی، شامل چاه‌ها و پمپاژهای آب با محوریت شهرستان‌های بویین‌زهرا و تاکستان اجرا شد.
این اقدام باهدف بازرسی کنتورهای مشترکین عادی و دیماندی جهت شناسایی برق های غیرمجاز و کنتور معیوب ۸۱۲ مشترک دیماندی و ۴۳۸ مشترک عادی بامشارکت ۱۱ اکیپ تست عادی، هشت اکیپ تست دیماندی و پنج اکیپ نظارتی برق استان به تعداد ۴۸ نفر و به استعداد ۲۴ دستگاه خودرو انجام شد و مرحله امروز نیز به صورت سراسری برای کل استان قزوین و به شکل تصویری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق در قزوین برگزار شد


در این مراسم، محمدالله‌داد، مدیرعامل شرکت توانیر، آغاز رسمی رزمایش را به صورت ویدئوکنفرانس اعلام و بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، بخش عمده‌ای از نیروگاه‌ها و تاسیسات پتروشیمی کشور را از دست دادیم؛ اما امروز با اتکا به توان داخلی، بیش از ۸۰۰ مگاوات برق را تامین می‌کنیم که این میزان، نقشی بسزایی در تامین کالاها و خدمات اساسی کشور دارد و پشتوانه‌ای مهم برای اقتصاد و معیشت مردم است.
وی افزود: در ادامه این مسیر، تلاش داریم با اجرای طرح ملی مهتاب (مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق)، اقدامی ماندگار و اثرگذار انجام دهیم، هدف ما این است که پس از غیرقانونی اعلام کردن مصرف‌های غیرمجاز، به‌صورت جدی و سازمان‌یافته نسبت به شناسایی و جمع‌آوری این موارد اقدام کنیم و مشترکان را به دریافت انشعاب قانونی تشویق و ملزم نماییم.
الله داد ادامه داد: در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های قانونی بهره خواهیم گرفت تا صورتحساب‌ها بر مبنای آیین‌نامه‌ها و مقررات رسمی صادر شود و روند کار، کاملا شفاف، قانونی و منصفانه باشد، یکی از محورهای مهم این طرح، مدیریت و کنترل هوشمند مصرف در بخش‌های صنعتی و سایر بخش‌ها است و باید بتوانیم از طریق پایش و کنترل هوشمند، موتورهای صنعتی و سایر تجهیزات پرمصرف را رصد کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با استفاده از داده‌کاوی، تحلیل‌های دقیق و اجرای مانورهای میدانی، زمینه بازدارندگی و پایداری این طرح را فراهم خواهیم کرد و بی‌تردید، ماندگاری و اثربخشی این برنامه در گرو برخورد قاطع و بازدارنده با هرگونه استفاده غیرمجاز از برق است و با انشعاب‌های غیرمجاز به‌طور جدی برخورد خواهد شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.