به گزارش پارسینه به نقل از همشهری آنلاین، مریم شیرافکن: اما سؤال مهم این است: آیا واقعاً بدن ما به این تعداد مکمل نیاز دارد؟
متخصصان تغذیه میگویند مکملها میتوانند مفید باشند، اما فقط زمانی که:
مشکل اینجاست که فرهنگ «هرچه بیشتر، بهتر» در دنیای سلامت و سلبریتیها خیلی رایج شده؛ در حالیکه مصرف بیرویه مکملها میتواند خطرناک باشد.
مصرف تعداد زیاد مکملها ممکن است باعث شود:
مثلاً:
متخصصان تغذیه تأکید میکنند بهترین راه دریافت ریزمغذیها هنوز هم غذاست، نه تعداد زیادی کپسول.
غذاهای کامل علاوه بر ویتامین و مینرال، ترکیبات مهم دیگری هم دارند:
چیزی که در بسیاری از مکملها وجود ندارد.
برخی افراد ممکن است به مکمل هدفمند نیاز داشته باشند:
اما حتی در این شرایط هم دوز و نوع مکمل باید شخصیسازی شود.
تحقیقات نشان میدهد عوامل زیر تأثیر بسیار بیشتری روی طول عمر و سلامت دارند:
نه تعداد زیاد قرصها.
روتین مکملی کیم کارداشیان شاید بخشی از سبک زندگی پرزرقوبرق سلبریتیها باشد، اما برای بیشتر افراد نه ضروری است و نه منطقی.
مکمل خوب میتواند مفید باشد؛
اما «مکمل بیشتر» الزاماً به معنی «سلامت بیشتر» نیست.