آب سد چپرآباد به سوی دریاچه ارومیه رهاسازی شد

خبرآنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز رهاسازی آب سد چپرآباد به سوی دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مطلوب اخیر و بهبود نسبی وضعیت ذخیره سد سیلوه در سال آبی جاری، رهاسازی آب از سد سیلوه به مخزن سد چپر آباد صورت پذیرفته و پس از تراز افزایی مخزن سد چپر آباد نیز با هماهنگی و دستور استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی دریاچه ارومیه عملیات رهاسازی از سد چپرآباد به سمت دریاچه ارومیه از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۲/۱۵  آغاز شده است.

رستگاری افزود: این اقدام در راستای سیاست های کلی ستاد احیای دریاچه ارومیه و با هدف تأمین بخشی از حق‌آبه زیست‌محیطی این نگین آبی آذربایجان انجام می‌گیرد. امیدواریم با استمرار بارش‌های بهاری و مدیریت هوشمندانه منابع آب، شاهد بهبود وضعیت تراز دریاچه ارومیه و تقویت اکوسیستم منطقه باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که این رهاسازی با رعایت کامل جوانب ایمنی و نظارت دقیق کارشناسان بر مسیر انتقال آب صورت می‌پذیرد و از شهروندان و کشاورزان عزیز درخواست می‌شود جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، از نزدیک شدن به حاشیه مسیر انتقال و به منظور افزایش اثربخشی عملیات از برداشت آب تحت هر عنوان از آب رهاسازی شده به طور جدی خودداری نمایند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.