مدیران استقلال پاسخگوی ماجرای سیدورف باشند/ تکلیف پول‌های هزینه شده در باشگاه چه می‌شود!

خبرورزشی چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
مدافع سابق تیم ملی گفت: وقتی شما بازی درون‌تیمی انجام می‌دهید، نمی‌توانید تمرکز لازم را روی تاکتیک‌ها و نفرات خود داشته باشید اما با این حال، چاره دیگری هم نیست.

مهدی پاشازاده، در مورد تصمیم سازمان لیگ فوتبال مبنی بر تعویق مسابقات لیگ تا پایان جام جهانی اظهار داشت: هر تصمیمی اتخاذ شود، قطعا معایب و نقاط مثبت خاص خود را به همراه داشت. در حال حاضر تصمیم بر این شده است که بازی‌ها به تعویق بیفتد و مسلما مسئولان ذی‌ربط نشسته‌اند و فکر کرده‌اند که این اقدام به صلاح تیم ملی است اما دیدگاه شخصی بنده این است که اگر ما نسبت به شرایط موجود، توانایی برگزاری لیگ را داشتیم، شاید بهتر بود که بازیکنان در شرایط مسابقه به جام‌جهانی اعزام می‌شدند.

امکان انجام دیدار دوستانه خوب نیست

وی افزود: این موضوع در تمام دنیا نیز به عنوان یک عرف پذیرفته شده است. اینکه از مقطع کنونی لیگ را تعطیل کنند و ما صرفا بازی‌های دوستانه داشته باشیم، جای بحث دارد. البته ما می‌توانیم بازی‌های دوستانه خوب و متعددی داشته باشیم، مشابه اتفاقی که در سال ۱۹۹۸ رخ داد و ما بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دادیم. ۱۰ روز پیش از مسابقات با تیم کرواسی بازی کردیم که بسیار مفید بود اما فکر نمی‌کنم در حال حاضر چنین شرایطی فراهم باشد. باید منتظر ماند و عملکرد تیم را در جام‌جهانی مشاهده کرد تا بتوان قضاوت کرد که این اتفاق در نهایت مثبت بوده است یا منفی.

بازی درون تیمی به درد نمی خورد

پاشازاده در مورد انتظارها از تیم ملی با توجه به شرایط فعلی گفت: گروه ما به هیچ عنوان گروه آسانی نیست. اگرچه در شرایط جدید جام‌جهانی تعداد تیم‌ها افزایش یافته و شاید به نوعی گروه‌ها راحت‌تر به نظر برسند اما شرایط را، هم از لحاظ روحی و روانی و هم از جهت تعطیلی لیگ، مساعد نمی‌بینم. تعطیلی لیگ اتفاق خوبی نیست. از سوی دیگر، نحوه آماده‌سازی نیز حائز اهمیت است و وقتی شما بازی درون‌تیمی انجام می‌دهید، نمی‌توانید تمرکز لازم را روی تاکتیک‌ها و نفرات خود داشته باشید و این خیلی به درد نمی خورد. این وضعیت را چندان مثبت ارزیابی نمی‌کنم اما چاره دیگری هم وجود نداشت.

دیدار درون اردویی تیم ملی

کمبود مدافع میانی داریم

مدافع تیم ملی در جام ۹۸ در خصوص ضعف خط دفاعی تیم ملی و انتقادها به شجاع خلیل‌زاده گفت: موضوع فراتر از یک نفر است. ما در این دهه و در این نسل، با کمبود مدافع میانی روبرو هستیم. در دورانی که ما بازی می‌کردیم، شما می‌توانستید ۲۰ مدافع وسط باکیفیت داشته باشید. در مقاطع مختلف این کمبودها در پست‌های دیگر مثل هافبک دفاعی یا مهاجم نیز دیده شده است. چندین سال است که ما در خط دفاع با کمبود بازیکن در استاندارد تورنمنت‌های جهانی مواجه هستیم و این موضوع به پاشنه آشیل تیم ملی بدل شده است. کار خاصی هم نمی‌توان انجام داد چرا که باید بازیکن باکیفیت در اختیار داشته باشید. متأسفانه ما در بحث نسل‌سازی ضعیف عمل کردیم. می‌توانستیم از دو یا سه سال پیش با تزریق بازیکنان جوان‌تر در کنار تیم ملی، برای آینده تدبیری داشته باشیم که این اتفاق رخ نداد. اکنون نیز بازیکنانی در آن سطح استاندارد جهانی در خط دفاعی نداریم.

در همین راستا بخوانید: افشاگری ستاره بسکتبال از اوضاع خراب مالی استقلال/ تیمداری در رشته‌های مختلف خوب است اما... 

در این شرایط تنش ندهید

وی در خصوص اعتراض پرسپولیس و گل‌گهر به نحوه اعلام سهمیه‌ها گفت: هر تصمیمی گرفته شود، نقاط ضعف و قوت خود را خواهد داشت. اگر جایگاه گل‌گهر و پرسپولیس با استقلال، سپاهان یا تراکتور عوض می‌شد، آن‌ها نیز اعتراض می‌کردند. ما در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم که مشابه آن را پیش‌تر تجربه نکرده بودیم. فدراسیون و سازمان لیگ باید به صورت شفاف توضیح دهند که چرا چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود. امیدوارم در این شرایط از تنش‌ها کاسته شود. فارغ از اینکه چه تیمی سهمیه می‌گیرد، آن تیم نماینده ایران است و امیدوارم موفق و سربلند باشد.

سرمایه سوزی در استقلال

کاپیتان سابق استقلال در مورد جدایی سیدورف و ارزیابی در مورد عملکرد او اظهار داشت: از همان روز اول سؤال کردم که چرا سیدورف؟ و به چه مناسبتی او انتخاب شد؟ ما می‌توانستیم از پیشکسوتان و سرمایه‌های خودمان استفاده کنیم که شناخت کافی هم داشتند. بارها در مورد خود من هم صحبت شد. من گفتم که به سه یا چهار زبان تسلط دارم، تردد بین‌المللی دارم و شناخت لازم را هم دارا هستم اما اینکه چرا از سرمایه‌های باشگاه استفاده نمی‌شود و چنین پول‌هایی صرف چه اموری می‌شود، جای سؤال بزرگ دارد که مدیران تصمیم‌گیرنده باید پاسخگوی آن باشند.

سیدورف فقط پول گرفت همین

وی در خصوص اینکه آیا به پیشنهاد حضور در استقلال شده است یا خیر، عنوان کرد: خیر، هیچ صحبتی نشد و هیچ اتفاقی رخ نداد. صرفا این قبیل آدم‌ها وارد فوتبال ما می‌شوند، همان‌طور که از ابتدا هم مشخص بود اتفاقی نخواهد افتاد و او جدا شد. فقط آمد، پولی دریافت کرد و رفت. اینکه این پول‌ها کجا رفت و چه سرنوشتی پیدا کرد را کسی اطلاع ندارد.

بیشتر بخوانید: سوءمدیریت در استقلال باعث شد سیدورف به ریش‌مان بخندد

کلارنس سیدورف

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.