حذف شد ؛ سقف سنی اهدای خون در کشور

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:51
مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران از برداشته شدن سقف سنی برای اهدای خون در کشور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهرام شکرچی مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران گفت: دستورالعمل جدید این سازمان بر اساس جدیدترین منابع علمی معتبر تدوین شده است.

وی افزود: این تصمیم بر اساس رویکرد کشورهای توسعه‌یافته اتخاذ شده است که در آنها ملاک اهدای خون پایش سلامت اهداکننده است، نه سن او.

شکرچی تصریح کرد: اکنون تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون محدودیت و سقف سنی به امر اهدای خون مبادرت کنند.

وی با تاکید بر حفظ کیفیت خون اهدایی گفت: تغییری در کیفیت و سلامت خون افراد بالای ۶۵ سال ایجاد نخواهد شد چراکه تمامی اهداکنندگان قبل از انجام اهدای خون توسط پزشک معاینه می‌شوند.

مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران در پایان تصریح کرد: اهداکنندگان بالای ۶۵ سال، علاوه بر پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز مورد بررسی قرار گرفته و تنها در صورت تایید سلامت آنها، اجازه ورود به فرایند اهدای خون را خواهند داشت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.