قدردانی مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت بهداشت در جنگ تحمیلی

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:33
در جریان ایام موسوم به «جنگ تحمیلی»، کادر سلامت کشور با حضور مستمر در میدان خدمت و ارائه خدمات شبانه‌روزی، نقش مؤثری در مدیریت بحران و رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان ایفا کرد. عملکردی که با قدردانی مجلس شورای اسلامی همراه شد.

تقدیر تمام قد مجلس از ظفرقندی در جنگ تحمیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته، بر اهمیت تامین پایدار دارو، مدیریت موثر زنجیره تامین و ارتقای آمادگی نظام سلامت برای مواجهه با شرایط ویژه تاکید کردند.
 
 همچنین اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز با حضور در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، از عملکرد وزیر بهداشت و کادر سلامت تقدیر کردند .
 
در ادامه این رویکرد حمایتی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نشست با وزیر بهداشت، ضمن تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت بر ضرورت آمادگی نظام سلامت برای شرایط پیش‌بینی‌نشده تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق برای تامین به‌موقع دارو، مدیریت منابع و تقویت هماهنگی میان دستگاه‌ها، شرط تداوم خدمات بدون وقفه به مردم است.
 
در بخش دیگری از این ارزیابی‌ها، آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس در گفت‌و‌گو با وبدا با بیان اینکه « ظفرقندی نشان داد مدیر دوران رزم است نه بزم»، تصریح کرد: نظام سلامت در جنگ تحمیلی سوم بار دیگر سربلند شد و کادر سلامت به‌عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران، در مواجهه با آسیب‌های جسمی و روانی جامعه نقش‌آفرینی مؤثری داشت.
 
در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به‌صورت جداگانه از عملکرد وزارت بهداشت تقدیر کردند. 
 
فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به حضور میدانی کادر درمان گفت: در جنگ تحمیلی، ظفرقندی مقتدرانه پای ایران ایستاد و کادر سلامت با تقدیم ۲۶ شهید و حدود ۱۲۰ مجروح و جانباز، نشان داد هم‌پای نیرو‌های نظامی در میدان حضور دارد.
 
همچنین عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر گستره خدمات ارائه‌شده اظهار کرد: ده‌ها هزار مجروح جنگی در سراسر کشور با سرعت و کیفیت مناسب تحت درمان قرار گرفتند و خدمات درمانی به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه ادامه داشت.
 
محمد رسول شیخی‌زاده نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس نیز با قدردانی از وزیر بهداشت و کادر سلامت تأکید کرد: این مجموعه در روز‌های سخت کشور، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
 
روح‌الله لک علی‌آبادی نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نیز عملکرد وزارت بهداشت را در این دوره موفق ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه علیرغم همه مشکلات، وظایف خود را به‌خوبی انجام داد و در حوزه پدافند غیرعامل نیز خوش درخشید.
 
در همین حال، حسن نتاج صلح‌دار نماینده مردم بابل با اشاره به حضور میدانی کادر سلامت، از ایستادگی «جانانه» آنان در کنار مردم و نظام تقدیر کرد.
 
همچنین علی کشوری نماینده قائم شهر در مجلس با بیان اینکه اتفاقات اخیر بار دیگر یادآور روز‌های جنگ است، گفت: با شرایطی که رقم خورد، گویی خاطرات یک جنگ دیگر به نگارش درآمد و شخصاً کتاب «شرح درد اشتیاق» مربوط به این تجربه‌ها را دو بار مطالعه کرده‌ام.
 
گفتنی است، در ایام جنگ تحمیلی، کادر سلامت کشور با تکیه بر تجربه‌های پیشین در مدیریت بحران، توانست خدمات درمانی را بدون وقفه ادامه دهد و بار دیگر جایگاه راهبردی خود را در تامین سلامت و افزایش تاب‌آوری اجتماعی به نمایش بگذارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.