قدردانی وزیر آموزش‌وپرورش از همکاری‌های وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت شبکه «شاد»

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:32
وزیر آموزش‌وپرورش از نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایداری شبکه «شاد» و تحقق آموزش مجازی قدردانی کرد و بر ضرورت ادامه این حمایت‌ها برای پوشش نیاز‌های میلیون‌ها کاربر آموزشی تأکید کرد.

تقدیر از نقش وزارت ارتباطات در تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش؛ در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز معلم، بر نقش کلیدی زیرساخت‌های ارتباطی در استمرار آموزش مجازی تأکید کرد.

پایداری «شاد» با توسعه زیرساخت‌ها

کاظمی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تقویت شبکه «شاد» گفت: بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش با همکاری وزارت ارتباطات تأمین شده و در صورت انجام نشدن توسعه‌های اخیر از جمله راه‌اندازی ۱۰۰ سرور، شبکه با چالش جدی مواجه می‌شد.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون حدود سه‌ونیم میلیون کاربر به‌صورت همزمان از «شاد» استفاده می‌کنند، افزود: این میزان استفاده نشان‌دهنده حجم بالای ترافیک و اهمیت پایداری این بستر آموزشی است.

تأکید بر توسعه آموزش مبتنی بر فناوری

وزیر آموزش‌وپرورش، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در نظام آموزشی را ضروری دانست و تصریح کرد: توسعه این مسیر باید با جدیت دنبال شود تا کیفیت آموزش ارتقا یابد.

وی همچنین با اشاره به مصرف بالای اینترنت در فرآیند آموزش مجازی، بر لزوم حمایت از معلمان تأکید کرد و همکاری وزارت ارتباطات برای تأمین بسته‌های حمایتی اینترنتی را خواستار شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.