کشاورزان خراسان شمالی بدون هماهنگی، از کشت بهاره خودداری کنند

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:03
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بر ضرورت خودداری کشاورزان از کشت بهاره بدون هماهنگی با این مجموعه تاکید کرد.

وحید واسطه با اعلام اینکه حدود ۸۰ درصد مخازن سدهای استان خالی است، تاکید کرد: کشاورزان پایین دست سدهای استان، بدون هماهنگی با اداره بهره برداری سدها از هرگونه آماده سازی اراضی برای کاشت محصولات بهاره جدا خودداری کنند.

وی توضیح داد: با توجه به خشکسالی مداوم طی سالهای اخیر و مصرف ذخایر آب، بارشهای ملایم اخیر تاثیر چندانی در افزایش آب پشت سدهای استان نداشته است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها ۲۰ درصد حجم مخازن، در پشت سدهای استان آب وجود دارد و ذخایر آب موجود در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، معاون حفاظت و بهره برداری این مجموعه خاطرنشان کرد: وضعیت ذخایر آب در سدهای استان مطلوب نیست و لازم است کشاورزان پایین دست سدها به ویژه در سدهای بیدواز، شیرین دره و بارزو بدون هماهنگی لازم برای اطمینان از تامین آب مورد نیاز، اقدام به کشت نکنند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.