افشاگری پورمحمدی از شناسایی جاسوس‌های آمریکا در دو مقطع | به چینی‌ها و روس‌ها می گفتیم که این‌ها جاسوس آمریکا هستند و...

همشهری آنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:02
قائم‌مقام پیشین وزارت اطلاعات با بیان اینکه بزرگ‌ترین ضربه به شبکه جاسوسی آمریکا در دو مقطع وارد شده است، گفت: در سال‌های ١٣۶۷ و ١٣۶٨ و همچنین طی چند سال اخیر، ضربات عظیمی به این شبکه وارد شده است.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، مصطفی پورمحمدی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن اشاره به عملکرد نهادهای اطلاعاتی کشور در مقابله با شبکه‌های جاسوسی آمریکا، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ضربه به آمریکا در دو مرحله اتفاق افتاده است؛ یکی از این مقاطع به سال‌های ١٣۶۷ و ١٣۶٨ و ابتدای رهبری شهید بازمی‌گردد که در آن زمان، یک ضربه عظیمی به شبکه جاسوسی آمریکا که خیلی گسترده بود وارد شد.

قائم مقام پیشین وزارت اطلاعات افزود: در همان دوره، رهبر انقلاب از این اقدام تقدیر کردند و «حتی لوح و سکه جایزه دادند به همه کسانی که درگیر پرونده بودند.»

وی تصریح کرد: مقطع دوم نیز مربوط به چند سال اخیر است که بار دیگر بزرگ‌ترین ضربه به شبکه جاسوسی آمریکا وارد شد.

پورمحمدی با بیان اینکه حجم شناسایی‌ها در این دوره کم‌نظیر بوده است، گفت: نه روسیه، نه چین و نه هیچ کشور دیگری این حجم از جاسوس را شناسایی نکرده است.

وزیر کشور پیشین خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این جاسوس‌ها در خارج از کشور حضور داشتند و ایران در این زمینه با دیگر کشورها نیز همکاری‌هایی داشته است. ما بخش بزرگی از این جاسوس‌های آمریکا را در کشورهای دیگر شناسایی کردیم؛ مثلاً به چینی‌ها و روس‌ها می گفتیم که این‌ها جاسوس آمریکا هستند و در چین فعالیت دارند.

قائم‌مقام پیشین وزارت اطلاعات در پایان تاکید کرد: وزارت اطلاعات در این حوزه‌ها توانایی‌های قابل توجهی داشته و عملکرد آن در شناسایی شبکه‌های جاسوسی قابل توجه بوده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.