بقائی: حمله علیه ایران تجاوزکارانه بود نه دفاع از خود

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:46
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر ورود به جنگ با ایران در راستای «دفاع از خود» واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه ۱۱ اردیبهشت در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر ورود به جنگ با ایران در راستای «دفاع از خود»، در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «دفاع از خود» در برابر چه چیزی؟! آیا «حمله مسلحانه‌ای» از سوی ایران صورت گرفته بود که «دفاع از خود» را توجیه کند؟ قطعاً نه! بنابراین حمله نظامی آمریکا علیه ایران، «دفاع از خود» نبود - بلکه یک اقدام تجاوزکارانه علیه ملت ایران بود.

مقامات دولت آمریکا در روزهای گذشته و در پاسخ به نمایندگان این کشور و افکار عمومی، درباره دلایل آغاز جنگ با ایران، ادعاهایی را مطرح و این جنگ را در راستای دفاع از خود توجیه کرده بودند. وزیر جنگ آمریکا هم ادعا کرد تجاوز نظامی علیه ایران با انگیزه مقابله با جاه‌طلبی هسته‌ای تهران بوده است. ادعاهایی که مبنایی در قوانین و حقوق بین‌الملل ندارد و تنها توجیه‌گر حمله نظامی علیه مردم ایران است.

بقائی: حمله علیه ایران اقدامی تجاوزکارانه بود نه دفاع از خود

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.