میزان تجهیزات هوایی نابود شده آمریکا در جنگ با ایران

نامه نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:43
الجزیره نوشت: شکست پرهزینه آمریکا در جنگ با ایران؛ نابودی میلیاردها دلار تجهیزات نظامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارتش ایالات متحده بر اساس گزارشی منتسب به یک اندیشکده آمریکایی، در جریان جنگ با ایران متحمل خسارات قابل‌توجه و تجهیزات هوایی و راداری آن به ارزش حدود ۲.۳ تا ۲.۸ میلیارد دلار نابود شده است؛ از جمله یک هواپیمای شناسایی راداری ۷۰۰ میلیون دلاری در پایگاه شاهزاده سلطان عربستان و رادارهای پیشرفته سامانه تاد.

این گزارش همچنین به نقش حملات موشکی و پهپادی ایران و حتی مواردی از «آتش خودی» در افزایش تلفات تجهیزاتی آمریکا اشاره می‌کند؛ موضوعی که تصویر رسمی واشنگتن از موفقیت‌های نظامی خود را با پرسش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

13

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.