پاکستان: به تلاش برای بازگشت ثبات به منطقه ادامه می‌دهیم

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:39
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بر تداوم تلاش های این کشور در راستای تحقق صلح در منطقه و باز کردن کانال های مذاکرات میان ایران و آمریکا تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد تاکید کرد، این کشور به تلاش های فشرده خود به همراه آمریکا و ایران برای تحقق صلح دائمی بین ۲ کشور و بازگرداندن ثبات به منطقه ادامه می دهد.

به گزارش الجزیره، وی اضافه کرد، مسئولان پاکستانی همچنان به باز کردن کانال هایی برای مذاکرات میان واشنگتن و تهران ادامه می دهند. پاکستان به روند صلح و در پیش گرفتن مبادی گفتگو و دیپلماسی در رویارویی با چالش های ژئوپلیتیک پیچیده پایبند است.

روز گذشته نیز دفتر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر بر ادامه تلاش‌ ها برای دستیابی به آتش‌ بس و برقراری صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) تأکید دارد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر شهباز شریف در این خصوص اضافه شده است: تلاش‌ های اخیر ما به تمدید آتش‌ بس بین واشنگتن و تهران کمک کرد. اسلام آباد بر این باور است که تماس‌ های دیپلماتیک با ایران باید ادامه یابد.

در حالی نخست وزیر پاکستان از تلاش برای تماس‌ های دیپلماتیک و روند مذاکرات میان تهران و واشنگتن سخن می گوید که تجاوز اخیر و نیز تجاوز ژوئن سال گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران که با تمامی معیارهای بین المللی در تضاد آشکار هستند، در میانه رایزنی های غیرمستقیم میان دو کشور رخ داد و به جهانیان ثابت کرد که کاخ سفید اساسا به دنبال دیپلماسی و مذاکره نیست.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.