صنعت سلامت، پای کار ایران؛ از خسارات جنگی تا بازگشت سریع به تولیدای اخیر

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:36
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز جهانی کار و کارگر که در شرکت داروپخش برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های کارکنان صنعت دارو، بر نقش حیاتی این حوزه در مدیریت بحران‌های اخیر کشور تأکید کرد.

صنعت سلامت، پای کار ایران؛ از خسارات جنگی تا بازگشت سریع به تولیدای اخیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهدی پیرصالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز جهانی کار و کارگر که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر بهداشت برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، روز کارگر و روز معلم، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع دوستان و همکاران قدیمی خود در صنعت دارو حضور دارم و از نزدیک شاهد تلاش‌های ارزشمند شما هستم.

وی با اشاره به شرایط دشوار کشور از ابتدای سال ۱۴۰۴، افزود: از تحریم‌ها تا جنگ ۱۲ روزه، صنعت داروسازی کشور به‌ویژه مجموعه داروپخش، از همان روز‌های نخست پای کار بود و اجازه نداد کوچک‌ترین خللی در تأمین دارو، به‌خصوص دارو‌های حیاتی و بیمارستانی، ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در شرایطی که نگرانی‌هایی درباره کمبود دارو وجود داشت، به‌ویژه در حوزه دارو‌های تزریقی، خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، هیچ اختلالی در روند تولید و تأمین ایجاد نشد و این موضوع توانمندی بالای تولید داخلی را به‌خوبی نشان داد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فشار‌های ناشی از مشکلات نقدینگی و جابه‌جایی منابع مالی پس از جنگ، تصریح کرد: با وجود همه این چالش‌ها، فعالان صنعت دارو و تجهیزات پزشکی با تعهد مثال‌زدنی به فعالیت خود ادامه دادند و اجازه ندادند چرخه تأمین دارو متوقف شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ شرکت در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، توزیع و داروخانه‌ها در این مدت دچار آسیب‌هایی شدند، گفت: بخشی از این آسیب‌ها جزئی بود و در مواردی حتی در کمتر از دو ساعت برطرف شد و تولید از سر گرفته شد، و در برخی موارد نیز طی یک روز این روند به حالت عادی بازگشت.

دکتر پیرصالحی با اشاره به خسارات جدی وارد شده به برخی واحد‌ها افزود: متأسفانه برخی مجموعه‌ها از جمله شرکت دچار آسیب‌های جدی شدند، اما تلاش بر این است که با استفاده از ظرفیت سایر تولیدکنندگان، تولید این محصولات تا زمان بازسازی کامل ادامه یابد.

وی همچنین از تقدیم بیش از ۲۰ شهید در حوزه تولید دارو و جامعه داروسازی کشور در جنگ تحمیلی سوم خبر داد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده ایثار و تعهد فعالان صنعت سلامت و داروسازی است که در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار مردم ایستادند.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از کارگران این حوزه اظهار داشت: در شرایطی که صدای انفجار و آسیب‌های ناشی از حملات در اطراف کارخانه‌ها وجود داشت، کارگران با شجاعت و مسئولیت‌پذیری به کار خود ادامه دادند و این فداکاری‌ها شایسته بالاترین قدردانی است.

وی در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های کارکنان صنعت دارو، ابراز امیدواری کرد با استمرار این روحیه جهادی، روند تولید و تأمین دارو در کشور با قدرت ادامه یابد و نیاز‌های مردم به بهترین شکل تأمین شود.

خبرنگار: هانیه جلیل نژاد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.