جزئیات تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و هند

تابناک چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 22:16
در تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند راجع آخرین تحولات مرتبط با آتش بس، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و رایزنی صورت گرفت.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در تماس تلفنی سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند راجع آخرین تحولات مرتبط با آتش بس، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و رایزنی صورت گرفت.

در این تماس، وزیر امور خارجه کشورمان همتای هندی را در جریان وضعیت منطقه و پیامدهای تداوم اقدامات خلاف قانون آمریکا در تهدید آزادی دریانوردی بین‌المللی و نیز آخرین روندهای مرتبط با مذاکرات خاتمه جنگ تحمیلی علیه ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه، ناامنی تحمیل‌شده بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را نتیجه مستقیم اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران دانست و بر ضرورت پاسخگو کردن آنها به‌خاطر پیامدهای امنیتی و اقتصادی اقدامات‌شان برای کل جهان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه هند بر موضع اصولی کشورش در حمایت از دیپلماسی برای پایان درگیری و حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.