ادعاهای جدید روبیو درباره تنگه هرمز/ اسرائیل با حزب الله می‌جنگد نه با لبنان / انگلیس: به تشدید فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم

اقتصادنیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 07:34
اقتصادنیوز: مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ایالات متحده نمی‌تواند تحمل کند که ایران سیستم استفاده از آبراه‌های بین‌المللی را به‌دلخواه خود عادی‌سازی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران با پیشنهاد جدید خود می‌خواهد شرایط استفاده از تنگه هرمز را تعیین کند و از کشتی‌ها پول بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه «باز بودن تنگه هرمز به‌معنای هماهنگی با ایران است» مدعی شد: ایالات متحده نمی‌تواند تحمل کند که ایران سیستم استفاده از آبراه‌های بین‌المللی را به‌دلخواه خود عادی‌سازی کند.

روبیو: اسرائیل با حزب الله می‌جنگد نه با لبنان ! 

در حالی که رژیم صهیونیستی زیرساخت های لبنان را کاملا نابود کرده و باعث ویرانی و آوارگی هزاران لبنانی شده، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اسرائیل تنها با حزب الله در حال جنگ است نه با لبنان .

 روبیو در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: آتش بس در لبنان کاملا بی‌نظیر و متفاوت است؛ زیرا اسرائیل با حزب‌الله در جنگ است نه با لبنان.»

انگلیس: به تشدید فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم!

از سوی دیگر وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان مدعی تشدید فشار بر ایران شد تا به زعم او، ایران با کنترل تنگه هرمز، اقتصاد جهان را گروگان نگیرد.!

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال تاکید کرد که این کشور برای حمایت از مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران تلاش می‌کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید