تکنیک بازدمِ رهاساز برای رها کردن تنش و احساسات منفی

رکنا دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 16:15
رکنا: این یک تکنیک تنفسی آرام و ایمن است که برای رها کردن تنش و احساسات منفی استفاده می‌شود.
تکنیک بازدمِ رهاساز برای رها کردن تنش و احساسات منفی

به گزارش رکنا،  تکنیک بازدمِ رهاساز به این شکل است که صاف بنشین یا دراز بکش، چشم‌هات رو ببند و یک دستت رو روی سینه و یکی رو روی شکم بذار.

از بینی ۴ ثانیه نفس بکش، طوری که شکمت بالا بیاد (نه سینه).

نفس رو ۲ ثانیه نگه دار.

از دهان ۶ تا ۸ ثانیه خیلی آرام بازدم کن، انگار داری بخار شیشه رو پاک می‌کنی؛ تصور کن با هر بازدم، انرژی سنگین و منفی از بدنت خارج می‌شه.

موقع بازدم، در ذهنت بگو: «رها می‌کنم».

این چرخه رو ۵ تا ۱۰ بار تکرار کن.

اگه دوست داری، بعدش چند لحظه سکوت کن و به حس سبکی بدنت توجه کن.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.